OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Vår kund som är belägen i Landvetter i nya toppmoderna lokaler, behöver nu förstärkning till sin Logistik och Aviserings-avdelning. Företaget tillverkar hydrauliska slangar i olika dimensioner till ledande aktörer inom tung fordonsindustri.
Om oss
Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser.
Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling.
Och visst är det viktigt med en trygg anställning? Med våra tre ISO-certifieringar och som auktoriserat bemanningsföretag omfattas du givetvis av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter två erfarna Logistikmedarbetare till vår kund i Landvetter.
Teamet har hand om materialhantering, leveranser, bokningar, transporter mellan företagets olika produktionsområden. Ni kommer också att arbeta i affärssystemet IFS samt kunders webbaserade bokningssidor samt handha våra kunders dokumentationshantering. Arbetet kräver att du har ordningssinne, är noggrann, kommunikativ och trivs i en miljö som främjar personligt engagemang.
Utbildning
Gymnasial utbildning,
Körkort B.
Truckkort A1-A4
Erfarenhet
Vi söker dig med erfarenhet av exempelvis utleveranser, IFS, bokningar, plock/materialhantering och vanligt förekommande arbete på en logistikavdelning. För att lyckas komma in i arbetsuppgifterna på ett tillfredställande sätt tror vi att du har tidigare vana av ett liknande lagerarbete. Du är en erfaren truckförare (minimum, A1-A4) Vidare tror vi att du har erfarenhet av administrativt lagerarbete såsom bokning av transporter. Erfarenhet från tidigare ledande roll inom lager är meriterande. Positiv inställning, teamplayer och intresse är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Personliga kvalifikationer
Som person har du en god närvaro med en mycket god förmåga att kommunicera med andra medarbetare och ett professionellt uppförande där du respekterar arbetsgivare och medarbetare i företaget. Du kan arbeta enskilt och i team, är en lagspelare med vana vid fysisk ansträngning med repetitivt arbete i ett högt tempo där kvaliteten på arbetet är i fokus för att leverera felfria produkter. När situationen kräver det är du initiativrik, flexibel med målsättning att nå en lösning tillsammans med dina medarbetare.
Prioriterade egenskaper;
• Hög arbetsmoral
• Utveckling- och förändringsbenägen.
• Kommunikativ i tal och skrift.
• Flexibel i mellan olika arbetsuppgifter och är uppgiftsorienterad.
• Är i din person positiv, jordnära och trygg
• Goda kunskaper i webbaserade program, affärssystemet IFS och datavana.
• Truckkort, framfört fordon i närtid med goda kunskaper.
Vi lägger stor vikt i att din personlighet ska stämma överens med företagets kultur och värderingar, du är därför med fördel en glad och positiv person.
Lön och anställningsvillkor
Lön enligt avtal.
Visstidsanställning i 6 månader med avsikt att övergå i en fast anställning hos kund.
Dagtid.
Ansökan
Vi intervjuar och tillsätter tjänsterna löpande, så vänta inte med din ansökan!
Tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Startdatum
Enligt överenskommelse
Uppdragslängd
Löpande