Lagersäljare med truckkort

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Arena Personal söker nu i samarbete med vår kund, en lagersäljare på heltid, 100 %. Tjänsten är en rekrytering vilket gör att du som anställs och är rätt person har en tillsvidareanställning ute hos vår kund inom byggbranschen. Du kommer vara en del i ett tajt team på 8 personer där gruppen och arbetslaget är viktigt. Arbetsplatsen kännetecknas av goda relationer med stort fokus på bra kundbemötande.

Tjänsten innefattar arbete med:
- Kundservice
- In, - och utleveranser till våra proffskunder respektive privata konsumenter.
- Effektiv lageroptimering
- Logistikansvar
- Plockorder, hämtordrar och ansvara för inköp av lagervaror
- Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lager och kassa

För att lyckas hos oss behöver du ha ett stort kundfokus som genomsyrar hela ditt arbetssätt.
Du ansvarar för en effektiv lageroptimering, allt från beställning, in,- utleverans och rullande invertering. Din uppgift är även att styra leveranser så kostnadseffektivt som möjligt genom att ha en helhetssyn och förstå hela inköps,- och försäljningsprocessen. Förutom att jobba i lagret kommer du även att hantera kassa och göra inköp. En viktig del i det dagliga arbetet är att hålla ordning och reda ute i vår verksamhet och se till att strukturera och hålla rätt lagernivå så att ingenting saknas.



Din profil

Som person har du ett driv och ett utvecklat logistiktänk. Känslan för ordning, effektivitet och egna initiativ är viktiga. Du har en stark självkänsla och har inga problem att styra upp och fördela jobbet som du ser behövs göras i ert ansvarsområde. Du är ansvarsfull och gillar att samarbeta. Vi ser att dina personliga egenskaper kommer vara viktiga för hur du kommer trivas i rollen hos oss. Du bör välja möjligheter och våga tänka nytt, allt för att utveckla vår verksamhet och för att ge våra kunder tillgång till den bästa bygghandeln.

Krav och för att vara aktuell för uppdraget bör du ha:
- truckkort
- minst gymnasial utbildning
- datavana och goda kunskaper i Office-paketet
- naturligt organisations och logistiktänk

Meriterande men inte ett krav är:
- erfarenheter av liknande arbetsuppgifter
- kunskaper kring byggmaterial och virkeskunskaper
- Hjullastare



Vi erbjuder

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders provanställning. Tillsättningsdatum omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna på är vardagar med rullande schema 6:30-15:30, 8:00-17:00, 9:15-18.15 och en lördag i månaden.

Om verksamheten

Kedja med över 100 fristående bygghandlare över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke.
Sommaren 2014 öppnade företaget sin första drive in i Umeå med lager inomhus i värme året runt. Det innebär att du som lagersäljare och våra kunder får bästa tänkbara miljö att vistas i. Våra anläggningar riktar sig mot såväl proffs som konsumenter med ett brett och för marknaden väl anpassat sortiment. Alla våra medarbetare har samtliga en gedigen erfarenhet från bygghandeln och är otroligt viktiga för oss och våra kunder.


Vi på Arena Personal har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och värnar om våra kunder, medarbetare och kandidater. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela rekryteringsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och har stora möjligheter att hitta rätt person till rätt företag.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 maj 2016

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


27 november 2024