Lagerstyrare

Lagerstyrare

Arbetsbeskrivning

Vill du bli del i ett bolag som levererar drömmar? Vi är DHL s partner på våra 90 marknader och har verkat inom shipping i 175 år - vi vet vad vi gör!

Gillar du prognoser, att effektivisera samt säkerställa varuflöden?

Nu söker vi dig som vill kliva in i rollen Kundansvarig lagerstyrare och säkerställa prognos och lagersaldo. Ditt mål är att effektivisera, rationalisera och säkerställa kundens varuflöde och tillgänglighet till lägsta möjliga kostnad.

Som kundansvarig ansvarar du för att förutsättningarna i avtalet följs och att administration och uppföljning av kundens hela flöde blir så effektiv som möjligt från lagd inköpsorder till slutmottagare.

Rollen innebär många spännande kontaktvägar och diskussioner b la med kundvårdande möten. Här blir du en mycket viktig pusselbit för organisationen vad gäller för priser, kundsamarbeten för den tjänst JF Hillebrand Logistics utför.

Arbetsuppgifter och ansvarsområde

• Tillgänglighet och saldo och prognos.
• Affärsmässiga dialoger med kunder
• Analys av marknads och säljaktiviteter inklusive utfall
• Producentledtid och Produktionsledtid (från order till avhämtning)
• Analys av servicenivåer (infrakt)
• Utveckling och drift av lagerstyrningssystem
• Operativt ansvar för en eller flera kunder med koordinering
• Ansvar för debiteringsunderlag
• Allmänt administrativt stöd i kundsammanhang och tjänsteutbud
• Delaktig i omförhandling, nya tjänster och avtalsuppföljning
• Deltagande och kravställande vid utveckling av kunderbjudanden

Formella krav:

Gymnasium och/ eller KY-utbildning inom kundservice, transport eller logistik eller praktisk motsvarande arbetserfarenhet.

Önskad erfarenhet:

• Kundservice, inköpsorderplanering, administration
• Kunskap om IFS, Kylix och vid behov SATT.
• God generell IT-kompetens, främst av Officepaketet
• God kunskap och kännedom om vin- och spritbranschen
• Kännedom om produktions och lagerprocesser inom Logistikbranschen
• Leveransvillkor vid frakt

Som person:

Som person har du en helhetssyn med stort kundfokus. Du är kostnadsmedveten, flexibel och är en lagspelare. Du besitter hög service -och social kompetens vilket du kommer ha stor användning av vid både interna och externa kontaktvägar. Det ligger i din personlighet att värna för en god samarbetsförmåga och ett flexibelt arbetssätt. Du har intresse av analyser och god förståelse hur saker och ting hänger ihop med förmåga att förstå helheten och att se samband, lösa problem och återkoppla lösningen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan till oss på First Reserve. En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hannah Cheadle, hannah.cheadle@firstreserve.se

Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.

Varm välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024