OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en lagerstyrare innebär att från kundens prognos säkerställa rätt lagersaldo. Målet är att effektivisera, rationalisera och säkerställa kundens varuflöde så att man uppnår maximal tillgänglighet med låg kostnad.
Som operativt kundansvarig ansvarar du för att förutsättningarna i avtalet följs och för den taktiska/operativa relationen med dina kunder samt för administration och uppföljning av kundens hela flöde från inköpsorder lagd hos producent till mottaget gods hos slutmottagare.
Du har daglig kontakt och genomför kundvårdande möten och proaktiva aktiviteter som syftar till att kunden ska känna sig nöjd med den service de köper av JF Hillebrand Logistics. Du för även proaktiva diskussioner med kunderna samt ansvarig KAM angående priser för den tjänst vi utför och hur kunderna kan få en effektivare logistikprocess med JF Hillebrand Logistics som partner.
Arbetsuppgifter och ansvarsområde
• Ansvar från att prognos beslutas tills att varorna är tillgängliga i saldot.
• Prognoser i dialog med kunden
• Analys av marknads och säljaktiviteter samt utfall
• Stämma av producentens produktionsledtid från order till redo för avhämtning
• Analys av servicenivåer på infrakt
• Proaktivt kommunicera avvikelser med kunden
• Kompetenscenter för lagerstyrning samt utveckling och drift av lagerstyrningssystem
• Operativt ansvar för en eller flera kunder med koordinering
• Har mandat att säkerställa att organisationen följer avtalet med kund
• Säkerställa att implementeringen av ny kund/nytt avtal administrativt kommer på plats i organisationen
• Ansvar för debiteringsunderlag till kund jmf med utförd tjänst och existerande avtal
• Administrativt stöd till kunden i alla frågeställningar som rör våra tjänster
• Delaktig i omförhandling, nya tjänster och avtalsuppföljning
• Kundvård och kundmöten
• Deltagande och kravställande vid utveckling av kunderbjudanden
Formella krav:
Gymnasium och/ eller KY-utbildning inom kundservice, transport eller logistik eller praktisk motsvarande arbetserfarenhet.
Önskad erfarenhet:
• Kundservice, inköpsorderplanering, administration
• Kunskap om IFS, Kylix och vid behov SATT.
• God generell IT-kompetens, främst av Officepaketet
• God kunskap och kännedom om vin- och spritbranschen
• Kännedom om produktions och lagerprocesser inom Logistikbranschen
• Leveransvillkor vid frakt
Som person:
Som person har du en helhetssyn med stort kundfokus. Du är kostnadsmedveten, flexibel och är en lagspelare. Du besitter hög service -och social kompetens vilket du kommer ha stor användning av vid både interna och externa kontaktvägar. Det ligger i din personlighet att värna för en god samarbetsförmåga och ett flexibelt arbetssätt Du har intresse av analyser och god förståelse hur saker och ting hänger ihop med förmåga att förstå helheten och att se samband, lösa problem och återkoppla lösningen.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till oss på First Reserve. En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hannah Cheadle, hannah.cheadle@firstreserve.se
Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.
Varm välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65