OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Tranemo kommun - Närheten till varandra bygger relationer för framtiden
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Är du en person som gillar ett ansvarfullt och omväxlande arbete, att ha nära tillgång till arbetsledning och övriga funktioner inom socialtjänstens myndighetsutövning , ha fantastiska kollegor och en trivsam arbetsplats, trivs i den lilla kommunen och dess stora fördelar ? Då kanske du är den vi söker? Till gruppen Barn och Unga söker vi nu en socialsekreterare som ska ingå i en grupp om fem handläggare.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare i Barn och Unga-gruppen har man som främsta arbetsuppgift att utreda barn och ungas behov av biståndsinsatser och följa upp beviljade insatser utifrån BBiC (Barns Behov i Centrum). Du arbetar både på egen hand och tillsammans med dina närmsta kollegor, men ibland även med kollegor från olika delar av vår verksamhet. Du arbetar utifrån gällande lagstiftning, SoL (Socialtjänstlagen) och LVU (Lagen om vård av unga). Arbetet kräver även att man i stor utsträckning samarbetar och samverkar med andra aktörer för barnets bästa, såsom vår interna öppenvård, skola/förskola mm. Det finns goda möjligheter att till viss del utforma tjänsten efter vad just du har erfarenhet av eller intresse av att jobba med, som t ex placeringar i familjehem och HVB, inriktning mot familjerättsliga ärenden, yngre barn eller ungdomar mm.
Visst arbete i vår mottagningsfunktion kan förekomma, där orosanmälningar, ansökningar eller rådfrågning gällande målgruppen inkommer. Enhetens 1:e socialsekreterare är också knuten till mottaget och finns som stöd i dessa ärenden.
Som anställd får du möjlighet till
- Hjälpsamma, engagerade och inspirerande kollegor
- Stöd från 1:e socialsekreterare, enhetschef och verksamhetsutvecklare
- Extern handledning
- Kompetensutveckling genom Yrkesresan
- Viss möjlighet att arbeta hemifrån
- Fria bad på både Tranemo och Svenljungas badhus
- Friskvårdsersättning
KVALIFIKATIONER
Du är socionom och vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta utifrån relevant lagstiftning. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning, och gärna erfarenhet av aktuell målgrupp och/eller tidigare arbete inom någon form av mottagningsfunktion.
Krav:
• Socionomexamen/pågående socionomutbildning
• Minst B-körkort
Vi ser även gärna att du
• har god samarbetsförmåga och engagemang
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har förmåga att arbeta självständigt
• har intresse och förmåga att möta människor i svåra situationer
• är öppen och lyhörd
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan.
För dig som studerar sista terminen på socionomprogrammet finns möjlighet till deltidsanställning/timanställning fram till examen.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21
Samordnande socialsekreterare Marie Axelgren Tapper
0325-57 62 03
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21.
Samordnande biståndshandläggare Lisbeth Koerffer
0325-57 62 37
Funktionschef myndighetsutövning Anna Wahlström
0325-57 62 40
Myndighetschef Anna Wahlström
0325-57 62 40