OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beroendekliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping erbjuder specialiserad behandling vid riskbruk, missbruk eller beroende av alkohol samt vid missbruk eller beroende av narkotika eller läkemedel. Kliniken består av en avdelning för tillnyktring (TNE), en heldygns-vårdavdelning för abstinensbehandling (avdelning 34) samt S:t Larsmottagningen som är klinikens öppenvårdsmottaggning. S:t Larsmottagningen drivs i samarbete med Linköpings kommun. Sammanlagt arbetar 50 personer på kliniken som är organiserad i ett antal enheter.
Riskbruk, missbruk och beroende av alkohol, läkemedel och narkotika är så utbrett i samhället att det närmast är att betrakta som ett folkhälsoproblem. På beroendekliniken möter vi därför ett tvärsnitt av befolkningen vad gäller kön, socioekonomisk bakgrund och i åldrar från unga vuxna till gamla. Vi arbetar både förebyggande och behandlande.
Arbetsbeskrivning
Med anledning av pensionsavgång söker vi nu en ny medarbetare till vårt administrativa team där du huvudsakligen arbetar med medicinsk dokumentation inom sluten- och öppenvård och med receptionsarbete på vår öppenvårdsmottagning. Arbetet ställer krav på god social kompetens och förmåga att möta människor professionellt på ett respektfullt, kunnigt och vänligt sätt. Du kommer ingå i klinikens fortlöpande utvecklingsarbete samt medverka till utvecklingen av den administrativa funktionen. Arbetet innebär nära samarbete med andra yrkeskategorier och du har en funktion som hos oss är av stort värde för att samordna och kvalitetssäkra vårddata med mera.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker primärt en läkarsekreterare enligt ovan vilket ger för handen att du har examen som läkarsekreterare, alternativt 2-årig utbildning till vårdadministratör, högskoleutbildning till medicinsk sekreterare eller annan av arbetsgivaren likställd/likvärdig utbildning. Uppdraget kräver goda administrativa kunskaper, datorvana samt erfarenhet av Cosmic. Några års erfarenhet i yrket, kodningsutbildning och goda kunskaper i Officepaketet är meriterande men inget krav. Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift är av stor vikt. Det är också av stort värde om du har erfarenhet av att möta människor i receptionsarbete eller dylikt, gärna från områden som psykiatri eller beroende.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har lätt att samarbeta med andra. Du är flexibel och kan tänka om vid oförutsedda situationer samt kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens mål. Vi ser gärna att du är positiv och att du kan dela med dig av dina goda idéer och din vilja att bidra till verksamhetens vidareutveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Roberto Felizia, 010-103 54 75.
Vårdenhetschef Rose-Marie Johansson, 010-103 53 82.
Facklig företrädare för Vision är Kerstin Blomberg, 010-103 54 84.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 mars 2015. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48