OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Kolmården är belägen cirka två mil utanför Norrköping. Hit kommer du enkelt med bil, buss eller Östgöta pendeln.
Till Vårdcentralen Kolmården är alla välkomna – gamla som unga, bosatta på orten eller inte. Vår målsättning är att ge alla en trygg och säker vård med hög medicinsk kompetens, god tillgänglighet och ett bra bemötande. Vi är en arbetsgrupp som är mycket måna om varandra, vi fikar och äter lunch tillsammans, på sommarhalvåret gör vi det på någon av våra uteplatser.
Vårdcentralen är välbemannad med fyra specialistläkare i allmänmedicin samt ST och AT-läkare. Utöver detta arbetar distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, läkarsekreterare, vårdadministratör samt KBT-terapeuter. I huset finns även apotek, sjukgymnaster, arbetsterapeuter samt mödrahälsovård med vilka vi har gott samarbete. Vi har BVC, ansvarar för ett äldreboende och läkartillsynen i den kommunala hemsjukvården. Vi har en god arbetsmiljö som uppskattas av våra medarbetare och patienter. Som nyanställd får du en gedigen introduktion och en mentor som vägledare. Då flertalet av oss arbetat länge och våra medborgare valt vårdcentralen som sin vårdgivare under många år ser vi kontinuitet som en naturlig del hos oss. Vi är måna om att stimulera till kompetensutveckling och att arbeta med ständiga förbättringar.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör alternativt läkarsekreterare till vårdcentralen i Kolmården. Din yrkeskategori kommer att anpassas efter din utbildningsbakgrund. Du kommer att dela ditt arbete mellan journalskrivning och receptionistarbete och ha eget ansvar för specifika arbetsuppgifter. Det är meriterande om du är ITR-person och/eller har erfarenhet av Heroma.
Utbildning och erfarenhet
Du är vårdadministratör alternativ läkarsekreterare och har erfarenhet av Cosmic och andra i Region Östergötland förekommande IT-system. Gärna med erfarenhet av kodning och primärvård. Viktigt att du har goda svenska språkkunskaper i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg, stabil och har en god självinsikt. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och du arbetar bra med andra människor där du har lätt för att lyssna och kommunicera. Vidare har du en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Det här är en vikatariat på 100 % med start den 1 juni 2017 eller enligt överenskommelse och förväntas pågå tom 31 augusti 2018.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Liselotte Drotz, 010-104 47 22.
Facklig företrädare för Vision är Margareta Engvall, 010-104 41 02.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 5 mars 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48