OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård. Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårdsregionen.
Kvinnoklinikens sekretariat består av läkarsekreterare, vårdadministratörer och enhetschef. Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, personal, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS, Obstetrix, Life med flera. Arbetet innebär många varierande arbetsuppgifter då varje medarbetare är knuten till specifika uppdrag och verksamheter. Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en läkarsekreterare för att i huvudsak arbeta med journaldokumentation såsom utskrift av mottagningsdiktat, akuta diktat och operationsdiktat. Andra förekommande arbetsuppgifter är kassaregistrering, telefonkontakt med patienter gällande fakturafrågor, skanning och planering av morgondagens mottagning. Arbetet utförs till största del i Cosmic men även i Obstetrix och Gynopregistret.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad läkarsekreterare eller vårdadministratör. Uppdraget kräver goda vårdadministrativa kunskaper samt datorvana. Några års erfarenhet i yrket med dokumentation och /eller kassaarbete i Cosmic/Obstetrix samt kodningsutbildning är meriterande men inget krav.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv och arbetar bra med andra människor. Du är flexibel och kan planera och prioretera ditt arbete på ett effektivt sätt utefter verksamhetens mål och tidsramar för uppgifter och uppnår resultat därefter. Det är viktigt för dig att vara noggrann i ditt arbete och du är väl medveten om mål och kvalitetsstandard.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Yvonne Oldebring, 010-103 31 64.
Facklig företrädare för Vision är Slavka Spasojevic, 010-104 73 64.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 juni 2015. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48