OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamheten har ett rikt innehåll med bred internmedicinsk verksamhet som bas, akutgeriatrik, palliativ vård, ortopedi och rehabilitering. Vården bedrivs inom slutenvård med 88 vårdplatser, mottagningsenhet med 12 specialistmottagningar, akutmottagning samt avancerad hemsjukvård, LAH, i Motala och Mjölby. Som läkarsekreterare hos oss ingår du i den Administrativa enheten, vilken drivs av enhetschef. Enheten består förutom enhetschef av IT-sekreterare, kanslist, läkarsekreterare samt vårdadministratörer.
Arbetsbeskrivning
Som läkarsekreterare arbetar du huvudsakligen med medicinsk dokumentation i vår datajournal Cosmic samt tillhörande IT-stöd. Din huvudsakliga uppgift blir att hantera journalutskrifter för våra mottagningar. Därtill kommer du att tillsammans med övriga mottagningssekreterare hantera inkommande post , inkommande vårdbegäran via Cosmic, faktureringsöversikt samt hantera ett antal kontrollfunktioner kopplade till Cosmic. I mån av utrymme hjälper du också kollegor med journalutskrifter inom övriga områden som finns på kliniken.
Utbildning och erfarenhet
Du har läkarsekreterarutbildning alternativt vårdadministratörsutbildning. Du har goda svenska språkkunskaper i tal och skrift samt mycket god IT-vana. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av dokumentation via journalsystemet Cosmic. Nationell diagnosklassificeringsutbildning eller landstingets interna kodningsutbildning är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du kunskapsmedveten och resultatorienterad. Du är noggrann, strukturerad, håller en god kvalitet samt har god prioriteringsförmåga som leder till ett produktivt och effektivt arbete. Du är en god kollega, samarbetar bra med andra och du har lätt för att anpassa dig till förändringar. Du är inte den som kallar på hjälp så snart systemen trilskas utan försöker lösa situationen på egen hand utefter gällande rutiner, du är heller inte den som tycker att fikapauserna är dagens höjdpunkt.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1 januari 2014 eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Karina Grankvist, 010-104 76 27, karina.grankvist@lio.se
Facklig företrädare Vision är Carina Holm Nilsson, 010-104 73 09, carina.holm.nilsson@lio.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 22 september 2013. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland