Läkarsekreterare till Akuten US

Arbetsbeskrivning

Akutmottagningen i Linköping är sedan januari 2011 organiserad som en egen klinik inom Närsjukvården Centrala (NSC). Verksamheten är en central enhet inom sjukhuset med cirka 170 medarbetare varav ca 25 läkarsekreterare/vårdadministratörer. Vi utreder och behandlar cirka 130 patienter per dygn. Vår verksamhet är en gemensam arbetsplats för sekreterare, vårdpersonal och fast anställda läkare. Vi utvecklar vårt teamarbete på kliniken där sekreterare ingår som ett viktigt administrativt stöd till vårdpersonal och läkare.

Utbildning och erfarenhet
Du har examen som läkarsekreterare eller vårdadministratör. Har du gått Region Östergötlands kodningsutbildning är det ett plus. Erfarenhet av Cosmic är ett önskemål. Du som gått en Läkarsekreterarutbildning men inte arbetat som det på länge är också välkommen att söka, beroende på dina kunskaper så kanske det är dig vi kan fortbilda till dagens krav på kompetens. 

Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga vilket är viktigt då vi arbetar tätt tillsammans med alla yrkesprofessioner på kliniken. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Erfarenhet eller intresse för förändringsarbete är ett plus. Du tycker om att ha en nära kontakt med patienter.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträdesdag enligt överenskommelse. Vi erbjuder kontinuerliga utbildningsdagar och arbete två av fem helger. Vi arbetar med ett fokus på utbildning och förbättringsarbeten inom kliniken. Vi ingår i ett nätverk med de övriga akutklinikerna i Regionen, där vi bland annat har regionövergripande utbildningsdagar. Vi arbetar med olika projekt bla Teamsekreterare.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Nina Wallin, 010-103 37 96.

Fackliga företrädare för Vision är Susanne Zakrisson och Birgitta Häll, 010-103 34 12.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 30 juni 2015. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 april 2015

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024