OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om sjukhuset:
Karlskoga lasarett är ett akutsjukhus med ett upptagningsområde på ca 70 000 för boende i västra Örebro län samt östra Värmland. Sjukhuset har ca 730 anställda. Karlskoga lasarett är ett av tre sjukhus inom Örebro läns landsting och bedriver dygnet-runt-verksamhet inom intensivvård, medicin och geriatrik, kirurgi, kvinnosjukvård med förlossningsverksamhet samt ortopedi. På lasarettet finns även mottagningar för barn och ungdom, öron-näsa-hals, ögon och hud. Karlskoga lasarett präglas av god stämning med gott samarbetsklimat och korta kommunikationsvägar.
I senaste medarbetarenkäten svarade 95 % av medarbetarna att man kan rekommendera en nära vän att jobba på Karlskoga lasarett.
2012 vann Karlskoga lasarett, som första sjukhus i Sverige, Utmärkelsen Svensk Kvalitet.
Kliniken består av akutmottagning, vårdavdelning, kirurgmottagning, öron-näs-halsmottagning, endoskopi- och operationsavdelning. Läkarsekreterare finns på samtliga enheter och totalt är vi 15 stycken inkl enhetschef, som servar de olika enheterna inom kliniken. Nu söker vi två läkarsekreterare till akutmottagningen.
Du kommer att ingå i en grupp med sex läkarsekreterare som arbetar på ett rullande treveckorsschema.
Arbetsuppgifter:
Tillsammans med rutinerade sekreterare kommer du att ansvara för
journaldokumentation, remisshantering samt andra förekommande
administrativa arbetsuppgifter främst på vår akutmottagning. Vi
använder oss av Infomedix vårddokumentation till samtliga
kliniker vi skriver åt, Ortopedkliniken, Kirurgkliniken och
Kliniken för Medicin och Geriatrik. Läkarsekreterarna på akuten
ansvarar också för att skriva åt Kirurgklinikens operations- och
endoskopiavdelning.
Kvalifikationer:
Läkarsekreterarutbildning alternativt medicinsk sekreterarutbildning. Goda datakunskaper är nödvändigt då arbetet sker i datoriserad miljö. Tidigare arbete med det patientadministrativa systemet Imx, Infomedix vårddokumentation och RoS är meriterande.
Vi söker Dig som har goda kunskaper att i skrift uttrycka sig på det svenska språket, som är serviceinriktad, flexibel, självständig och noggrann samt har en god samarbetsförmåga. Vi värdesätter också egenskaper som positiv attityd, ansvarstagande och kreativitet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningsform:
Tillsvidare, heltid. Schemalagd arbetstid (dag, kväll och helg). Heltid på akutmottagningen är 34 tim/vecka.
Tillträde:
Snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Granander, Ann-Christin, Verksamhetschef
019-6029525
Holmberg, Eva, (facklig) SACO
019-6020335
Langell, Sixten, Områdeschef
070-5177362
Persson, Mattias, Avdelningschef
073-9527328
Berglund, Christina, (facklig) Vision
072-2492755
Magnusson, Lars-Ingvar, Avdelningschef
019-6025514
Hermansson, Per, (facklig) Kommunal
019-6021485
Forsberg, Kristine, Bitr chef
0586-66487
Einefors, Marianne, Avdelningschef
0586-66483
Nordén Persson, Karin, (facklig) Vårdförbundet
020-353500