OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om sjukhuset:
Karlskoga lasarett är ett akutsjukhus med ett upptagningsområde på ca 90 000 för boende i västra Örebro län samt östra Värmland. Sjukhuset har ca 730 anställda. Karlskoga lasarett är ett av tre sjukhus inom Örebro läns landsting och bedriver dygnet-runt-verksamhet inom intensivvård, medicin och geriatrik, kirurgi, kvinnosjukvård med förlossningsverksamhet samt ortopedi. På lasarettet finns även mottagningar för barn och ungdom, öron-näsa-hals, ögon och hud. Karlskoga lasarett präglas av god stämning med gott samarbetsklimat och korta kommunikationsvägar.
I senaste medarbetarenkäten svarade 95 % av medarbetarna att man kan rekommendera en nära vän att jobba på Karlskoga lasarett.
2012 vann Karlskoga lasarett, som första sjukhus i Sverige, Utmärkelsen Svensk Kvalitet.
Kirurgklinikens sekretariat:
Kliniken består av akutmottagning, vårdavdelning, kirurgmottagning, öron-näs-halsmottagning, endoskopi- och operationsavdelning. Läkarsekreterare finns på samtliga enheter och totalt är vi 15 stycken som servar de olika enheterna inom kliniken. Vi har ett tätt gott samarbete i gruppen vilket är en förutsättning för ett fungerande arbete.
Du kommer arbeta mot kirurgavdelning 7 där du kommer att arbeta tillsammans med en erfaren kollega.
Arbetsuppgifter:
Sedvanliga arbetsuppgifter såsom journaldokumentation, remisshantering, kvalitetsregister, kalla patienter inför planerad inläggning samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter på vårdavdelning 7. Även visst receptionsarbete kommer att bli aktuellt.
Utbildning som läkarsekreterare, medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Goda datakunskaper är nödvändigt då arbetet sker i datoriserad miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av det patientadministrativa systemet Imx, Infomedix vårddokumentation och RoS.
Vi söker dig som har goda kunskaper att i skrift uttrycka dig på det svenska språket, som är serviceinriktad, flexibel, självständig och noggrann samt har en god samarbetsförmåga. Vi värdesätter också egenskaper som positiv attityd, ansvarstagande och kreativitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform:
Tillsvidare.
Heltid, måndag-fredag.
Tillträde:
2013-12-01 eller enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Granander, Ann-Christin, Verksamhetschef
019-6029525
Holmberg, Eva, (facklig) SACO
019-6020335
Langell, Sixten, Områdeschef
070-5177362
Persson, Mattias, Avdelningschef
073-9527328
Berglund, Christina, (facklig) Vision
072-2492755
Magnusson, Lars-Ingvar, Avdelningschef
019-6025514
Hermansson, Per, (facklig) Kommunal
019-6021485
Forsberg, Kristine, Bitr chef
0586-66487
Einefors, Marianne, Avdelningschef
0586-66483
Nordén Persson, Karin, (facklig) Vårdförbundet
020-353500