OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till enheten Klinisk patologi på Universitetssjukhuset i Linköping söker vi nu en läkarsekreterare. Universitetssjukhuset i Linköping (US) är ett modernt universitetssjukhus med vård, forskning och utbildning i framkant. Universitetssjukhuset utsågs 2015 till Sveriges bästa universitetssjukhus av Dagens Medicin.
Klinisk patologi är en länsövergripande, ackrediterad enhet med avancerad teknik och fokus på patientsäkerhet. Här arbetar cirka 90 personer inom yrkesgrupperna läkare, biomedicinska analytiker, biologer, cytodiagnostiker, undersköterskor, biträden, obduktionstekniker, läkarsekreterare och vårdadministratörer. Vårt största arbetsområde är cancerdiagnostik men vi ansvarar även för punktionsmottagning samt obduktions- och bårhusverksamhet. Vår verksamhet präglas av en snabb teknisk utveckling där bland annat digital patologi och en NGS-plattform redan är etablerat och i drift.
Välkommen till oss!
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i en grupp med sex läkarsekreterare och vårdadministratörer samt en chefssekreterare. Arbetsuppgifterna är i huvudsak skrivning efter diktat, men även en rad andra administrativa arbetsuppgifter i verksamheten exempelvis biobanksadministration, skickning av preparat, förbereda multidisciplinära konferenser och posthantering. Det finns även möjlighet att delta i andra ansvarsområden då detta är en enhet som präglas av förändring och utveckling. Som en del av vårt team så får du möjlighet till spännande och roliga arbetsuppgifter i en grupp med en god sammanhållning där vi stöttar och uppmuntrar varandra.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad läkarsekreterare eller vårdadministratör. Du har goda kunskaper i skrivning av diktat på svenska. Meriterande är erfarenhet av något av Region Östergötlands IT-system.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Här söker vi dig som har en god samarbetsförmåga, är noggrann och serviceinriktad. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att arbeta koncentrerat men också att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Inkom gärna med sin ansökan snarast då vi kommer att hantera sökande löpande.
Upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef: Elanor Falk, 010-103 15 30.
Facklig företrädare, Vision: Ann-Charlott Kling, 010-103 26 02
Rekryterare: Karin Hellström, 010- 103 64 13
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 7 oktober 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48