OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
USÖ är det personliga universitetssjukhuset med uppdrag att bedriva avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Som Sveriges yngsta universitetssjukhus är utvecklingen stark inom samtliga områden. Tillsammans med Örebro universitet bygger vi en modern akademi med kreativa miljöer för forskning och utveckling. Genom medvetet kvalitetsarbete utifrån patientens fokus kan vi erbjuda personlig sjukvård med hög kvalitet. Vi är stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på professionalism, engagemang och laganda.
Arbetsuppgifter:
Vårt uppdrag är att vara en högkvalitativ administrativ stödfunktion med fokus på patienter, medarbetare och de kliniker vi servar. Vi söker dig som har en positiv inställning och intresse av ett mycket omväxlande läkarsekreterararbete. Du tycker om att arbeta självständigt, ta eget ansvar, engagera dig och arbeta mot tydliga mål.
Universitetssjukhuset arbetar med journaldokumentation i Klinisk Portal samt patientregistrering i systemet Imx. Erfarenheter från dessa system är meriterande.
Sekretariatet består av 12 personer inklusive enhetschef. Tempot kan till och från vara högt, men arbetet är mycket omväxlande. Du har patientkontakt och nära samarbete med vårdpersonal och läkare. Arbetsuppgifterna består av att bemanna kassafunktionen samt i övrigt utföra sedvanliga läkarsekreteraruppgifter som journalskrivning, brev, remisser och intyg samt registreringar i vårdnära IT-system.
Sekretariatet på Akutmottagningen har även en central roll vid stora olyckor/katastrofer med ansvar för registrering av patienter gentemot övriga sjukhuset.
Kvalifikationer:
Krav på dokumenterad, avslutad läkarsekreterarutbildning/medicinsk vårdadministratör, alternativt dokumenterad, avslutad universitetsutbildning som medicinsk sekreterare. Datorkunskaper. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av journaldokumentation. Du bör vara flexibel och serviceinriktad.
Anställningsform:
Vikariat 2014-06-09 - 2015-08-16, alternativt tills ordinarie befattningshavare återkommer i tjänst, dock längst tom 2015-08-16. Vikariatet kan eventuellt komma att förlängas.
Tillträde:
2014-06-09 eller enligt överenskommelse
Arbetstid:
Nattjänst 89,7 %. Veckoarbetstid för heltid är 36,25. Rullande 4-veckorsschema med totalt 12 nattpass, 20.30-07.15, helger 20.00-07.00, per månad. Nattsekretariatet är dubbelbemannat 5 av veckans 7 dagar. Schematekniskt infaller ledighet på sammanhängande 9 dagar var fjärde vecka. Lönetillägg för nattjänst utgår med 1 500 kronor/månad för heltidstjänst, motsvarar cirka 1 345 kronor för tjänst på 89,7 %.
Upplysningar:
Carina Berzelius, enhetschef
Telefon: 019-602 00 14
Fackliga företrädare:
Vision
Inger Lindblad
Telefon: 019-602 00 55
Vision
Ann-Louise Liljeby
Telefon: 019-602 00 55
Hemsida: www.orebroll.se
Övrigt:
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag:
2014-03-24
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering!
Kontaktpersoner på detta företaget
Granander, Ann-Christin, Verksamhetschef
019-6029525
Holmberg, Eva, (facklig) SACO
019-6020335
Langell, Sixten, Områdeschef
070-5177362
Persson, Mattias, Avdelningschef
073-9527328
Berglund, Christina, (facklig) Vision
072-2492755
Magnusson, Lars-Ingvar, Avdelningschef
019-6025514
Hermansson, Per, (facklig) Kommunal
019-6021485
Forsberg, Kristine, Bitr chef
0586-66487
Einefors, Marianne, Avdelningschef
0586-66483
Nordén Persson, Karin, (facklig) Vårdförbundet
020-353500