Läkarsekreterare/Vårdadministratör

Arbetsbeskrivning

Västra Götalandsregionen

Kom och jobba hos oss!

Vi är inte bara ett av Europas största universitetssjukhus utan en spännande och utmanande organisation där vi erbjuder dig en stimulerande miljö och där vi arbetar aktivt med förbättringar och patientsäkerhet. Vårt arbete präglas av kundfokus, kompetens, nytänkande och helhetsperspektiv.

Läs här om 10 andra skäl att arbeta hos oss.

Din nya arbetsplats

Inom obstetriken finns både öppen- och slutenvård. Vi har en special-förlossningsenhet och två normalförlossningsenheter samt en öppenvårdsenhet/Antenatalenheten, som är belägen vid Östra sjukhuset, där du kommer att vara placerad.

Tjänsten som läkarsekreterare vid Antenatalenheten innebär att du, tillsammans med dina tre kollegor, ska bemanna olika funktioner inom enheten i ett rullande schema. Det är receptionerna vid vår akutmottagning, tidsbeställda mottagning (spec-MVC), receptionen vid vår nya ultraljudsenhet samt sitta i skrivrummet.

Du kommer att få en introduktions- och upplärningsperiod på varje funktion. Vi arbetar aktivt tillsammans för en god arbetsmiljö. Vi har regelbundna APT för delaktighet i verksamheten. Vårt arbete ska vara stimulerande och utvecklande där du ska känna att du med dina idéer bidrar på ett positivt sätt. Inom verksamheten erbjuds specialansvar för läkarsekreterare utifrån verksamhetens behov.

Vi jobbar dagtid, ej helger. Dessutom tillämpar vi flextid.

Dina arbetsuppgifter

Att arbeta hos oss innebär att du har många varierande arbetsuppgifter så som journaldokumentation i Obstetrix och Melior, ha hand om brev, remisser och intyg samt besöks- och DRG-registreringar i ELVIS. Indexering i E-arkiv, telefonservice och service till vårdpersonal och läkare inom enheten ingår också i dina arbetsuppgifter. Specifika administrativa uppdrag förekommer utifrån verksamhetens behov.

Dina kvalifikationer

Vårddokumentationsutbildning/läkarsekreterarutbildning är ett krav. Du får gärna ha några års erfarenhet som vårdadministratör/läkarsekreterare. Erfarenhet av Obstetrix, ELVIS och Kovis är meriterande liksom arbete i reception.

Som person är du serviceminded och har ett gott bemötande, god samarbetsförmåga, är flexibel och noggrann. Vi förutsätter att du kan arbeta självständigt samt att du är professionell i din yrkesroll. Vårt mål är också att tillsammans skapa en god arbetsmiljö där alla aktivt tar ansvar.

Välkommen att söka till oss på Antenatalenheten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionsledare Åsa Atcheba
031-343 5905
Enhetschef Susanne Guldbrandson
031-342 8642
Vision, Christina Lilja-Ingvarsson
031-343 46 37

Sammanfattning

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43531

Liknande jobb


18 september 2024

Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Ystad

Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Ystad

18 september 2024