Läkarsekreterare/vårdadministratör, Akutkliniken

Arbetsbeskrivning

Akutkliniken i Norrköping är öppen dygnet runt för patienter med medicinska, kirurgiska och ortopediska sjukdomstillstånd. Akutmottagningen handlägger patienter med akuta allvarliga sjukdomstillstånd och skador som kräver omedelbart omhändertagande. Vi tar årligen emot cirka 45 000 patienter. Till kliniken hör även en Akutvårdsavdelning, AVA, med förhöjd vårdnivå. Sekretariatet som arbetar mot akutkliniken är samlad under en enhetschef. Kliniken är i ett förändrings- och förbättringsarbete med införande av ett moderniserat arbetssätt. Under 2017 kommer vi flytta in i nya fräscha lokaler.

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi två läkarsekreterare/vårdadministratörer! Som läkarsekreterare/vårdadministratör är du en mycket viktig tillgång för akutverksamheten och våra patienter! Då vår klinik är uppdelad i två olika enheter blir både skrivandet och arbetsuppgifterna mycket omväxlande. Alla sekreterare/vårdadministratörer hos oss har olika ansvarsområden utöver journalskrivning och receptionsarbete som till exempel IT-resurs, kontorsförrådsansvar, DRG, remisshantering och journalkopior etcetera.

Om du trivs i en flexibel, professionell och utvecklande miljö där service är av yttersta vikt men ingen dag den andra lik, är detta något för dig. Vi erbjuder dig ett väl genomtänkt introduktionsprogram där du får den kunskap och information som behövs för att känna dig trygg i arbetet och arbetsuppgifterna. När du känner dig redo och blivit varm i kläderna finns det möjlighet att skriva hemifrån någon dag då och då om du önskar.

Utbildning och erfarenhet
Du har examen eller en pågående utbildning inom läkarsekreterare/vårdadministratörsyrket och har relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i Cosmic och du kan uttrycka dig både i tal och i skrift i svenska språket. Erfarenhet inom yrket är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person ser du möjligheter i förändringar och kan lätt ställa om och prioritera utifrån vad som är viktigast just nu. Du är naturligt serviceinriktad. Du tar initiativ och uppnår resultat och är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Det är av stor vikt att du kan arbeta bra med andra runt omkring dig. Du behöver dessutom vara stresstålig, noggrann och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Tjänsterna är tillsvidaretjänster. Tillträde enligt överenskommelse. Vi arbetar enligt önskeschema samt 2 av 5 helger. Natt tjänstgöring ingår inte.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Kristina Davidsson, 010-104 50 63.

Fackliga företrädare för Vision är, Malin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se, 010-104 36 09.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 6 november 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 oktober 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


27 november 2024

Medicinsk sekreterare

27 november 2024

26 november 2024