OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Smärt- och rehabiliteringscentrum är en specialistresurs för diagnostik, behandling och rehabilitering vid komplicerade smärtor. Verksamheten bedrivs vid Östergötlands tre sjukhus i Linköping, Norrköping och Motala. Inom kliniken finns kompetens från flera medicinska specialiteter och från olika paramedicinska discipliner. Vid kliniken utreds och behandlas komplicerade smärtor i öppen och sluten vård. Kliniken är ett kompetenscentrum vid komplicerade smärtor vilket innebär forskning och undervisning i nära samarbete med Medicinska fakulteten i Linköping, samt utveckling av olika vårdprogram och kliniska riktlinjer vid akut och kronisk smärta. Den aktuella tjänsten har sin placering på Smärt- och rehabiliteringsenheten som är belägen i lugn miljö på Garnisonsområdet.
Arbetsbeskrivning
Sekreterargruppen har ett gemensamt ansvar för alla administrativa uppgifter som finns på Smärt- och rehabiliteringscentrum, vilket ger en varierande arbetssituation och mycket samarbete med kollegorna. Som läkarsekreterare/vårdadministratör kommer du att arbeta med administrativa uppgifter såsom hantering av väntelistor, telefonkontakt med patienter, TeleQ, bokning av patienter, remisshantering, journaldokumentation samt receptionsarbete. Utvecklingsarbete med lean som verktyg är en annan viktig del av arbetet, där vi gärna ser att du som medarbetare är med och bidrar. Receptionen är öppen till klockan 16.00 och på Smärt- och rehabiliteringsenheten har vi ingen kvälls- och helgjoursverksamhet.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad läkarsekreterare eller vårdadministratör, gärna med några års yrkeserfarenhet. Goda kunskaper i Cosmic är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du utvecklingsinriktad, initiativrik och ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och bra på att kommunicera. Du ser lösningar på problem, är strukturerad och tar dig an arbetsuppgifter på ett effektivt sätt samtidigt som du står för ett professionellt bemötande. Du har lätt för att se helheten i en verksamhet och lägger fokus på bra flöden och processer. Dessutom har du en hög kapacitet och en hög motivation att göra ett bra jobb. Vi är en liten enhet och stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet beskriven ovan.
Anställning och informatio
Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Frida Svanholm, 010-103 49 02.
Vårdadministratör Ulla Krusman, 010-103 15 90.
Facklig företrädare för Vision är Helena bergström, 010-104 28 12.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 oktober 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna n din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48