OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Vårdcentralen Ekholmen söker nu ytterligare en sekreterare till vår välfungerande arbetsplats med cirka 55 medarbetare. Vårdcentralen är den näst största i Östergötland med cirka 20 400 listade personer. Vid vårdcentralen bedrivs en komplett primärvård innefattande distriktsläkarmottagning, flera specialistmottagningar såsom sjuksköterskeledd mottagning, diabetes, astma, inkontinens och dessutom undersköterskemottagningar. Därtill finns BVC med Familjecentral och öppen förskola, dietist, kurator, fotvårdsterapeut, läkarsekretariat samt laboratorieverksamhet. Vi har läkaransvar för 11 särskilda boenden. Vi är stolta över vårt varumärke och det finns en stark laganda i vår arbetsgrupp. Vi har ett omvärldsperspektiv och gemensamt mål att leverera en bra service och en god säker vård till våra patienter.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en läkarsekreterare/vårdadministratör till vårt sekretariat. Arbetsuppgifterna varierar i ett rullande schema där sekreterarna delar receptionsansvar från klockan 07.15 till klockan 17.00, det finns möjlighet till journalskrivning hemifrån en dag i veckan och sekreterarna turas om att vara akutsekreterare. Alla sekreterare hos oss har eget ansvar för olika administrativa uppgifter utöver journalskrivning och arbete i receptionen som till exempel IT-resurs, behörighetsansvar, nyckelansvar, listningshantering, fakturering, telefoniansvar med mera. Vi är en grupp på 8 sekreterare som servar en av Östergötlands största vårdcentraler med allt från reception och journalskrivning till alla andra förekommande administrativa uppgifter.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har läkarsekreterarutbildning alternativt utbildning som vårdadministratör och gärna relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av Cosmic och andra för regionen relevanta IT-system är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, serviceinriktad och flexibel, du kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har god samarbetsförmåga. Ekholmen är en stor vårdcentral med högt tryck och det viktigt att kunna hålla flera bollar i luften samtidigt. Intresse för utveckling och förbättringsarbete är viktigt för oss.
Anställning och information
Det här är ett 6 månaders vikariat med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Michael Nilsson, 010-103 57 62, michael.nilsson@regionostergotland.se
Vårdadministratör Åsa Persson, 010-103 09 63, asa.j.persson@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Åsa Persson, 010-103 09 63, asa.j.persson@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48