OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en spännande möjlighet att vara en del av två blomstrande städer, som strävar efter att växa och utvecklas.
Tillsammans har vi över 10.000 engagerade medarbetare. Nu finns en unik möjlighet att göra en positiv skillnad i vårt närområde! Vi värdesätter mångfald, hälsofrämjande arbete, nytänkande och handlingskraft.
Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare. Bli en del av Trollhättan och Uddevalla – två platser för framtiden och hela livet.
Om jobbet och arbetsplatsen
Vi erbjuder en unik möjlighet att vara den medicinska ledaren och förändringskraften i Uddevalla och Trollhättans kommuner. I dagens hälso- och sjukvård delar kommuner och regioner ansvaret för äldreomsorgen, och flera utvärderingar har visat att det delade huvudmannaskapet inte fungerat tillfredställande. De huvudsakliga problemen handlar om juridiska, organisatoriska hinder för en god samordning samt en för låg medicinsk kompetens hos kommunerna. Som läkarstrateg kommer du att spela en central roll i att höja den medicinska kompetensen och se till att våra medborgare får den vård de förtjänar.
Din arbetsplats kommer vara både i Uddevalla och Trollhättan med möjlighet till distansarbete viss del av arbetstiden och i den mån arbetet tillåter.
Arbetsuppgifter
Identifiera och adressera kompetensbehov samt utveckla riktade utbildningsinsatser.
- Fungera som den samordnande länken mellan kommunerna och regionen.
- Utifrån organisationernas behov förutsättningar och utmaningar konkretisera aktiviteter och stödja genomförandet baserat på organisatoriska behov och utmaningar.
Du kommer vara den främsta medicinska resursen och arbeta med att höja den medicinska kompetensen i de båda kommunerna.
Vem Söker Vi?
Vi söker dig med passion för förändringsarbete och utveckling inom vården och sätter stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är:
- utåtriktad och har förmåga att etablera goda relationer med olika aktörer internt och externt. Du har stark kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
- initiativrik med förmåga att leda utvecklingsprojekt ur ett helhetsperspektiv.
- analytisk och anpassar teoretiska perspektiv och resonemang så att de kan omsättas i praktisk handling.
- förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter effektivt.
Kvalifikationer
- Legitimerad läkare med aktiv licens.
- Erfarenhet av medicinsk ledning och utbildning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling och har kompetens inom förändringsledning och organisationsutveckling.
Övrigt
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.