OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill Du vara med och bidra till fler framgångar i ett multinationellt läkemedelsföretag? Läkemedelsföretag söker ny koordinator Företaget är ett av världens största läkemedelsföretag inom tillverkning och försäljning av generiska läkemedel.De finns på över 40 marknader och omsätter ca 1,6 miljarder euro.I Sverige arbetar ca 20 anställda i det trevliga och ljusa kontoret beläget vid Lindhagensplan.I Sverige har de en produktportfölj med drygt 200 produkter som omsätter ca 330 miljoner kronor.Företaget är under kraftig tillväxt.Actavis är ett stort multinationellt företag men som har fördelen att arbeta mycket individuellt, vilket innebär snabba beslutsvägar och stor egen påverkan.Deras ambitiösa Distribution Coordinator går på föräldraledighet och därför söker vi efter en ersättare som kan fortsätta utveckla rollen. Arbetsbeskrivning: Din roll kommer att innefatta en mängd varierade arbetsuppgifter där Du i första hand har övergripande kontroll på Actavis lagerhållning, uppdatera artikelnummer, samt backorders.Du kommer ha daglig kontakt via telefon och mail med olika leverantörer, som t.ex. lagret i Sverige (Tamro) och i Norge.Du ser till att det är rätt mängd i lagren, samt ansvarar för beställningar.Du kommer även att hantera prisansökningar, samt se till att rätt information alltid finns i MPL, det system som apotek, sjukhus m.fl. använder för att få upp alla gällande information om läkemedlet de söker.Du kommer att vara delaktig i ny produkter, både vid lansering och vid framtagning.Din roll kommer att utvecklas under Din tid då företaget befinner sig i ett expansivt läge.Du har en oerhört central roll i företaget där Du fungerar som en länk mellan företaget och olika leverantörer. Arbetets omfattning: Heltid.Kontorstider med flexibla tider.Detta är ett föräldravikariat under minst ett år.Du kommer att börja som uthyrd konsult, med möjlighet till anställning direkt hos Actavis.Start i mitten av november. Kompetenskrav: Du ska ha arbetat som koordinator eller liknande tidigare då det är många olika uppgifter som Du måste kunna kontrollera samtidigt.Du har gärna erfarenhet av logistik och självklart ett intresse av läkemedelsbranschen.Du har god kunskap i Excel, och är van att jobba med datorn som verktyg.Då Du kommer ha många olika kontakter, både internt och externt, så har Du god människokännedom och förstår nyttan av att ha ett stort kontaktnät.Du har goda kunskaper i engelska. Personliga egenskaper: Du är noggrann och har ett sinne för detaljer.Din goda sifferkänsla och organiserade förmåga kommer att underlätta Ditt arbete.Vidare är Du serviceinriktad och jobbar lika bra i grupp som självständigt.Varje artikel, beställning mm ska vara rätt, ditt tålamod och ihärdighet är därför av stor vikt.Du behöver kunna hantera siffror och vara extremt noggrann då det är Du som ansvarar för att rätt artikelnummer som ligger inlagda i systemet. Intresserad?Skicka in Din ansökan genom att klicka på länken nedan. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.