Läkemedelsverket söker personalspecialist

Arbetsbeskrivning

Läkemedelsverket ansvarar för godkännande och kontroll av läkemedel, naturläkemedel och medicintekniska produkter.Dessutom ger vi tillstånd och utövar tillsyn över den legala hanteringen av narkotika och alkohol för industriellt och vetenskapligt ändamål.Vi är också tillsynsmyndighet för kosmetika och hygienprodukter.Läkemedelsverket är en av de ledande myndigheterna inom EU och arbetar tillsammans med övriga EU-myndigheter för att driva och utveckla den europeiska produktkontrollen.Vår uppgift är att se till att den enskilde patienten, hälso- och sjukvården samt djursjukvården får tillgång till säkra och effektiva produkter och att dessa används ändamålsenligt och vår verksamhet är i huvudsak avgiftsfinansierad.Hos oss arbetar över 500 personer, varav många är farmacevter och läkare.Läs mer om oss på www.lakemedelsverket.se.Vi söker en personalspecialist med fokus på arbetsmiljöfrågor Personalenhetens uppgift är att stödja verksamheten i arbetet med att utveckla en effektiv och attraktiv arbetsplats.Läkemedelsverket arbetar med viktiga frågor i en internationell miljö och är en av Europas mest framgångsrika läkemedelsmyndigheter. Personalenheten har tydliga HR-processer och kompetenta medarbetare och verkar i en organisation med bra värden i medarbetarundersökning.Läkemedelsverket är en modern myndighet under utveckling.Du kommer att delta i arbetet med strategiska frågor och självständigt ansvara för att driva utvecklingsprojekt inom HR-området.Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att samordna och utveckla formerna för arbetsmiljöfrågorna.Du ska kunna se behov av, genomföra och följa upp olika åtgärder inom arbetsmiljöarbetet som syftar till att behålla och utveckla den goda arbetsmiljön på Läkemedelsverket. Du kommer också att verka som internkonsult till chefer i deras roll som personalledare, t.ex. när det gäller rekrytering, kompetensutveckling och personalsociala frågor.Arbetsuppgifterna varierar mellan det dagliga operativa och det mer långsiktiga.Du har en beteendevetenskaplig högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor (eller motsvarande) samt flerårig erfarenhet av personalarbete, gärna inom annan kunskapsintensiv verksamhet.Du behöver ha gedigen erfarenhet av att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer. Du har förmåga att se behov av förändring och erfarenhet av att genomföra projekt från start till mål.Du har erfarenhet av att driva frågor som rör arbetsmiljö och rehabilitering, både strategiskt och operativt.Det är viktigt att du kan skapa förtroendefulla relationer och få gehör för både nya lösningar och befintliga rutiner.Du är uthållig, övertygande, handlingsinriktad, problemlösande och analytisk.Dessutom är du utåtriktad samt resultatorienterad med ett stort intresse för människor och verksamhetsutveckling.Du har god datorvana och god kvalitet på din skriftliga kommunikation. I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice.Du kan också läsa mer och ansöka på www.proffice.se senast den 4 maj 2009.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024