OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och duktig redovisningsekonom som är redo för nästa steg? I rollen som redovisningsansvarig får du arbeta både strategiskt och operativt samtidigt som du håller dina kunskaper i löpande redovisningsarbete färska.
Arbetsbeskrivning
Hos vår kund kommer ditt uppdrag vara att administrativt driva, utveckla och samordna den ekonomiska redovisningen samt vara koordinator för att bokslutsarbetet utförs på rätt sätt och i rätt tid. Ekonomiavdelningen består av fem personer, denna roll rapporterar till ekonomichef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Sköta den dagliga kassaverksamheten
- Moms och skattedeklarationer
- Utföra månadsrapporter
- Handlägga företagets arbetsgivaravgifter och deklaration
- Upprätta bokslut, avstämningar och specifikationer
- Rapportera koncernredovisning
- Utveckla processer och rutiner inom ekonomiavdelningen
Förutom ovanstående arbetsuppgifter representerar du ekonomiavdelningen vid vissa projekt. Du ger support till övriga funktioner på företaget samt arbetar i en rådgivande roll rörande moms- och skattefrågor.
Om dig
Denna annons vänder sig främst till dig med en ekonomisk utbildning på högskola eller universitetsnivå samt med några års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad redovisning. Du har tidigare erfarenhet av bokslutsarbete, koncernredovisning och du är väl införstådd i årsredovisning enligt K3 samt besitter IFRS kunskaper.
Som person är du kommunikativ, förtroendegivande och ansvarsfull. Du arbetar självständigt, proaktivt och drivande. Vi förutsätter att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.
Rollen innefattar mycket kontakter både internt och externt varpå goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav.
Information om ansökan
Detta är ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Örebro. Uppdraget förväntas starta i januari 2021 och pågå till april 2022. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av vår konsultansvariga på mailadress: Angelica.Maenpaa@axoconsulting.se
Varmt välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42