OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På AkzoNobel gillar man att medarbetarna utvecklas och testar sina vingar internt. Detta har nu gett upphov till en ca 1 år lång vakans hos dem då deras nuvarande Brand Manager för Nordsjö Professional fr.o.m. 1 maj tillfälligt går in i en ny roll. Vi söker därför dig som är sugen på att axla rollen som Brand Manager för Nordsjö Professional under de kommande 12 månaderna.
Detta är ett längre (ca 12 månader) konsultuppdrag där du kommer att ha din anställning hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina dagar ute hos AkzoNobel.
Om rollen
Du kommer du att vara ansvarig för att utveckla, implementera och utvärdera kategori- och produktportföljstrategin, planer och aktiviteter för alla interiör- och exteriörprodukter inom Nordsjö Professional. Detta inkluderar hantering av hela marknadsföringsmixen (Produkt/innovation, Pris, Kampanj och Plats/Distribution) för Nordsjö Professional erbjudande.
Du kommer att vara en del av Nordsjö Brand Team och arbeta på nordisk nivå för Nordsjös varumärke mot segmentet för yrkesmålare/proffsmålare. Du kommer att ansvara för Varumärket Nordsjö Professional i alla nordiska länderna. I ansvaret ligger totala produktportföljen såväl som varumärkeskommunikation och kampanjer under året. Ansvaret över portföljen handlar bl.a. om att säkra pågående och kommande projekt och lanseringsplaner med allt vad det innefattar, såväl som att säkerställa att befintlig portfölj uppfyller behoven.
Varumärkeskommunikationen såväl som kampanjer under året kommer innefatta säljcykler med olika fokus, likt olika initiativ mot våra proffsmålare både i och utanför butik.
Vem är du?
Givetvis har du en passion för marknadsföring och kommunikation. Du är en passionerad och fördomsfri lagspelare men samtidigt också en självgående och engagerad "doer" med högt driv och energi. Som person är du flexibel och öppen för nya idéer. Du gillar att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö men har samtidigt full koll på dina prioriteringar och förmågan att snabbt kunna navigera mellan planering på hög nivå och mer praktiska uppgifter.
Du har en kandidatexamen i företagsekonomi/marknadsföring, eller motsvarande och en 4 - 7 års arbetslivserfarenhet från en större marknadsfunktion. Då AkzoNobel är en internationell koncern krävs mycket goda kunskaper i engelska och både i tal och i skrift och då du i denna roll kommer att jobba mot såväl Sverige som Danmark och Norge så behöver du även förstå alla dessa tre språk. Eftersom du har arbetat inom en marknadsfunktion tidigare förutsätter vi att du tar dig fram med enkelhet i de olika Office-programmen.
Låter detta som ditt nästa uppdrag?
Tveka då inte utan ansök via länken i annonsen på Jeffersonwells.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi