OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkringsgruppen. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 140 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid och utveckling.
Vi söker en serviceinriktad fordonsskadereglerare som vill vara med att bidra till visionen "länets mest omtyckta företag"
Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar vi i grupper där vi skapar trygghet för våra kunder, men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har en bra atmosfär på arbetsplatsen och vi utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.
Vad får du jobba med?
Motorgruppen ansvarar för skadereglering av fordonskador för våra privat-, företags- och lantbrukskunder. I rollen som fordonskadereglerare hjälper du våra försäkringstagare genom hela skadehanteringsprocessen. Det innebär att du gör ansvarsbedömningar vid trafikolyckor och reglerar ersättning till kunder utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning. Du har även daglig kontakt med motpartsbolag, hyrbilsfirmor och verkstäder. Stort fokusområde i den här rollen ligger på kundservice och tillsammans med gruppen är du med och skapar den bästa kundupplevelsen för våra kunder.
Du arbetar tillsammans med erfarna skadereglerare med många års erfarenhet från branschen där vår samlade erfarenhet gör att vi snabbt ser lösningar på kundens problem.
De kommande åren ligger fokus på att utveckla digitala och mobila arbetssätt och du trivs därför i en föränderlig miljö och har lätt för att ta till dig ny teknik som du använder i kundmötet.
Vem är du?
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av arbetet om att ge en riktigt bra kundupplevelse. Därför är det viktigt att du drivs av att överträffa kundernas förväntningar och är tydlig och enkel i din kommunikation - både i tal och skrift.
Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du, precis som vi, tycker att hållbarhet är viktigt. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: Hållbara, engagerade och modiga.
Anställningsvillkor
Heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Ansökan
Kontaktperson är rekryteringskonsult Rosmari Hagström på rosmari.hagstrom@jeffersonwells.se eller via 073-028 70 40. Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska CV (innehållande personligt brev och meritförteckning) senast den 14 mars.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ola Rörborn
063-19 34 14
Jan Persson
063-19 33 89
Annika Johnson
063-19 33 28
Lars Rådström
063-19 33 12
Helena Blomé
0647-507 43
Gruppchef privatförsäkring Patrik Månsson
063-193321
Personalchef Tomas Tandberg
063-193469
Annika Johnson
063-193328
Gruppchef säljstöd försäkring Nina Olausson
063-19 33 35
Personalchef Tomas Tandberg
063-19 34 69