OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som skadereglerare inom avdelningen byggskador kommer du att arbeta med att hantera inkommande samtal från Länsförsäkringar Skånes försäkringstagare.
Med placering i Malmö, Gängtappen, blir du en del av en öppen och hjälpsam avdelning. Tillsammans hjälper ni Länsförsäkringars kunder och hanterar olika ärenden, allt från byggskador till skador som uppstår till följd av inbrott.
Rollen som skadereglerare är en deltidstjänst där du kommer arbeta deltid under terminerna och heltid under sommaren. Arbetstiderna är mellan kl. 08.00-16.30 måndag till fredag.
I din roll som skadereglerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ta emot inkommande samtal och hantera varierande ärenden gällande byggskador, som avser både privat-, lantbruks- och företagskunder
• Samla in nödvändig information om kundens ärende och göra bedömningar i samtalet
• Ta beslut kring ärenden, alternativt skicka vidare ärende för vidare utredning eller beslut
Tjänsten som skadereglerare är ett konsultuppdrag via Adecco med start i januari/februari 2024. Observera att det även ingår två till tre veckors internutbildning.
Om dig
Som skadereglerare arbetar du med telefonen som främsta redskap och det är viktigt att du känner dig bekväm med denna typ av kommunikation och kundkontakt. Du har med fördel därför tidigare erfarenhet från liknande kundtjänst eller support över telefon.
Du studerar för närvarande en eftergymnasial utbildning så som byggteknik, byggingenjör, civilingenjör, fastighetsförvaltning, entreprenadingenjör eller liknande motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har ett byggtekniskt intresse eller kompetens då du kommer att hantera ärenden vad gäller byggskador.
Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du behärskar även Officepaketet och besitter en god IT-vana.
Vi söker dig som får energi av att ge service och möter kunder med högt engagemang och lösningsfokus. Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo och tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning. För dig är det en självklarhet att se till kundens behov och gör det lilla extra för att lyckas bemöta dessa på ett konstruktivt sätt.
Hos Länsförsäkringar Skåne värderas ett gott samarbete och vi ser därför att du är en lagspelare som bidrar till en härlig stämning och sammanhållning. Du drivs av att få lära dig mer och söker aktivt feedback från din omgivning för att kunna utvecklas i rollen.
Om Länsförsäkringar Skåne
Vi som arbetar på Länsförsäkringar Skåne bor där du bor, kör samma väg till jobbet och har samma väder som du. Vi hävdar att de som finns nära dig har lättare att engagera sig, förstå och hjälpa än de som befinner sig långt borta. Kanske är det därför som Länsförsäkringar enligt undersökningarna har Sveriges nöjdaste kunder i flera olika kategorier. I det kundägda Länsförsäkringar Skåne finns inga andra intressenter än kunderna. Företagets uppgift är inte att tjäna så mycket pengar som möjligt. Vårt långsiktiga mål är att verksamheten ska gå jämnt ihop – med låga premier och hög servicegrad. Och skulle vi få ett större överskott blir det återbäring, i form av pengar tillbaka eller sänkta premier.
Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar Skåne med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se alt. 0736 84 79 23
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Skadereglerare, Kundtjänst, Byggskador, Försäkringar, Student, Länsförsäkringar, Skåne, Malmö, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147