OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.
Om jobbet
Länsförsäkringar har sedan mer än 180 år tjänat sina kunder tillika ägare med marknadsledande försäkringslösningar. I vår vilja att skapa fler värden för kunden och jobba med helhetslösningar har vi även byggt bank och startat fastighetsförmedling. Genom ett bolag samägt av Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Älvsborg samt Länsförsäkringar Halland erbjuder vi också hjälp med skadedjursbekämpning. Vårt uppdrag är att med kunden i fokus ge bästa möjliga service till våra kunder inom skadedjursbekämpning.
Vi söker nu en leveransansvarig affärsspecialist som har till uppgift att utveckla och säkerställa att vi levererar högklassiga skadedjurskundmöten och som vill vara med och ta verksamheten till nästa nivå.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att ansvara för att vi levererar en effektiv skadedjursbekämpning som lever upp till både marknadens och kundernas förväntningar och krav. I ditt uppdrag utbildar du och guidar dina kollegor till de bästa lösningarna för att leverera ett skadedjursmöte som ligger i framkant med fokus på service och kundupplevelse. Du säkerställer att vi levererar med hög kvalitét och att vi håller oss uppdaterade kring både lagar och regler som påverkar och styr vår verksamhet.
Vår verksamhet är under ständig utveckling och i ditt uppdrag kommer du att vara med att starta upp och forma ett nytt affärsområde avseende sanering inom ramen för företagsförsäkring. Du får tillsammans med kollegorna möjlighet att forma kundmötet och dra upp riktlinjerna för hur vi på alla bästa sätt ska leverera skadedjursservice som överträffar kundernas förväntan.
Som en del i vår verksamhet innebär uppdraget löpande kontakt med andra delar av Länsförsäkringar i syfte att erbjuda kunden hela vår bredd av tjänster och erbjudanden. Eftersom vi är verksamma i flera län kan det förekomma resor i tjänsten.
Vem är du?
Eftersom vi är en relativt nystartad verksamhet inom Länsförsäkringar krävs det att du gillar att vara med och utveckla, bygga strukturer och komma med förslag till utveckling och förbättring. Du drivs av att se resultat och du har god affärs- och kundförståelse. Du gillar att hantera både strategiska frågor och operativa utmaningar. Som person är du engagerad, positiv och prestigelös. För att lyckas i uppdraget behöver du ett starkt eget driv och ha en väl utvecklad förmåga att skapa processer och struktur. Viktiga egenskap är att du är handlingskraftig och att du gillar att ligga steget före.
Tjänsten kräver utbildning på lägst gymnasienivå samt B-körkort. Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet av ledarroller inom skadedjursbekämpning. Vi ser att du har god IT-vana samt att du med enkelhet kan hantera Microsoft Officepaket.
Mer information
Din placeringsort är Göteborg, Vänersborg/Borås alternativt Halmstad, men ditt uppdrag sträcker sig över samtliga de län där bolaget är verksamt. Du sitter med i bolagets ledningsgrupp. Tjänsten är tillsvidare efter provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval.
Rekryterande chef: Caroline Josefsson, 0705 94 81 28
HR-ansvarig rekrytering: Frida Turesson, 0521-27 31 42
Facklig representant: Anne-Christine Öhling, 0521-27 30 10
Sista ansökningsdag: 2022-06-12