OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Uppsala söker kundtjänstmedarbetare/kundbokare inom tjänstepension
Är du en serviceorienterad och strukturerad person som går igång på höga mål och affärer? Vill du hjälpa Länsförsäkringar Uppsalas företagskunder och deras anställda till trygghet och förverkligade drömmar? Är du sugen på en ny utmaning? Då kan rollen som medarbetare inom kundtjänst/kundbokare tjänstepension vara något för dig!
Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare inom kundtjänst tjänstepension får du en viktig, serviceinriktad och kunskapsintensiv roll, Varje dag ger vi dig möjligheten att göra skillnad för våra företagskunder. Du blir en del av ett kundorienterat och engagerat bolag med hållbarhet och trygghet i fokus.
Dina framtida arbetsuppgifter
Den här rollen är uppdelad i två delar. Halva innebär kundtjänst och halva kundbokning.
Som kundtjänst har du ett brett ansvar inom området tjänstepension för våra mindre företagskunder. Det rör sig om företag i många olika branscher och vanligt förekommande är tjänsteproducerande företag. Ditt uppdrag blir att ge korrekt och tydlig information och att se till att kunden har tjänstepensionsprodukter efter sitt behov. Viktigt är också att du arbetar med helheten. Kanske har kunderna behov av andra produkter i Länsförsäkringar Uppsalas utbud som du behöver se till att de får hjälp med?
Kundbokare innebär att du ringer potentiella kunder och säljer in rådgivningsmöten med våra företagsrådgivare inom tjänstepensionsområdet.
Du träffar kunderna via telefon, mejl och andra digitala kanaler. Många gånger blir du kontaktad av kunden men det är minst lika viktigt att du själv arbetar proaktivt med att hitta affärsmöjligheter. Då vi har hårda krav på oss kring kunddokumentation innebär rollen också en hel del administration.
På Länsförsäkringar Uppsala jobbar vi efter värdeorden affärsmässighet, handlingskraft och engagemang. Vi tror på kraften i att ha kul på jobbet och på att medarbetare som utmanas, tillåts växa och mår bra, ger både nöjda kunder och en framgångsrik och framtidsrustad organisation.
Rollen innebär också
Tjänsten är på heltid och placerad på Fyrisborgsgatan 4 i Uppsala. Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats.Du ingår i gruppen Liv & Pension, bestående av ett tiotal kollegor som hjälps åt och stöttar varandra i arbetet med att skapa trygghet för våra kunder.
Vem är du?
Du är en person som motiveras av utmanande mål, har ett affärsmässigt tänk och gott om eget driv. Du är serviceinriktad, relationsskapande och har ordning och reda i arbetet. Det är viktigt att du på ett pedagogiskt sätt, i både tal och skrift, kan förklara komplexa saker så kunderna förstår och att du ständigt arbetar med både kundens och Länsförsäkringars bästa för ögonen. Arbetet innebär en kombination av kundkontakt och administration och det är viktigt att du tilltalas av detta för att trivas.
Vi verkar i en bransch som tar stora kliv inom digitalisering och teknologi varför vi också ser det som viktigt att du är öppen för nya arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya omständigheter.
Det som kommer krävas för rollen är en diplomutbildning inom liv/tjänstepension. Vi ser positivt på om du redan har en sådan, men kommer i annat fall att förse dig med utbildningen. Vi ser det också som en bonus om du har erfarenhet av att arbeta med kundservice sedan tidigare. Allra viktigast för oss är att du har rätt inställning och är motiverad att lära dig.
I urvalet lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi värdesätter mångfald i vår verksamhet. För att uppnå en så fördomsfri rekrytering som möjligt använder vi oss av tester i processen.
Vill du veta mer?
Hör gärna av dig till Cecilia Karlstrand, cecilia.karlstrand@lansforsakringar.se, gruppchef Liv & Pension, 018-68 57 39. Facklig kontaktperson för Forena är Johan Freij, johan.freij@lansforsakringar.se, 018-68 55 14. Under jul- och nyårshelgerna nås vi bäst via e-post och återkommer till dig så snart vi har möjlighet.
Välkommen med din ansökan senast torsdagen den 28 januari 2021.
Att jobba i ett företag med 147 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här i Uppsala län. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Ronny Printzell
018-685667
Teamledare Arne Lindqvist
018-685706
FTF-ombud Robert Mattsson
018-685549
Gruppchef Ronny Printzell
Kontaktombud FTF Robert Mattsson
Teamledare Åsa Lindgren
Gruppchef Michael Ahlfont
Säljchef Kristiina Liljestrand
070-388 56 85
Bank- och försäkringssäljare Anna Jansson
018-68 55 26
Skadegruppchef Michael Ahlfont
070-588 07 86