OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södermanlands län - den sköna lustgården med bovänliga miljöer - belägen centralt i Mellansverige. Länsstyrelsen har en mängd vitt skilda arbetsuppgifter - ingen annan statlig myndighet har så stor bredd i verksamheten. Vi arbetar med samhällsplanering, infrastruktur, näringslivsfrågor, miljön i vid bemärkelse, sociala frågor och svarar också för tillsyn och utfärdar föreskrifter inom en rad olika områden. ARBETSUPPGIFTER Du kommer huvudsakligen att handlägga överklaganden enligt plan- och bygglagen. Du kan komma att delta i externa träffar inom sakområdet. Vi ser gärna att du kan hantera juridiska frågor av förhållandevis komplicerat slag inom även andra sakområden. Länsstyrelsen kan erbjuda Dig utvecklande arbetsuppgifter och en trevlig arbetsplats KVALIFIKATIONER Du har juristexamen med notariemeritering, gärna från länsrätt. Du ska ha goda kunskaper i förvaltningsrätt och vara insatt i plan- och bygglagen. Ytterligare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från myndighet eller domstol är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska kunna arbeta självständigt och resultatinriktat, kunna ta egna initiativ, vara noggrann, ha hög serviceanda liksom lätt för att samarbeta med andra funktioner inom organisationen. Vi ställer också krav på god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Resor ingår i arbetet I arbetet med överklagade kommunala beslut enligt plan- och bygglagen kan för bedömningen ibland krävas att man tar del av förhållandena på plats. Resor måste då ofta ske med bil. Körkort är därför ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Funktionschef Petter Steen
0155-264000
ST Rune van den Brink
0155-264000
SACO Christofer Cromnow
0155-264000
Enhetschef Ulrika Lundberg
155-264000
handläggare Helena Söderlund
0155-264000
ST Britt-Liz Olsson
0155-264000
Funktionschef Ann Jaconelli
0155-264000
Samordnare Ulrike Segerström
0155-264000