OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 210 personer och vår chef är landshövding Kenneth Johansson.
Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.
Till vår länsledning, som består av landshövding och länsråd, söker vi nu en länsledningskoordinator. Arbetsuppgifterna är nära kopplade till kommunikationsområdet och tjänsten är organisatoriskt placerad vid Länsstyrelsens Kommunikationsfunktion.
ARBETSUPPGIFTER
Som länsledningskoordinator blir din huvudsakliga arbetsuppgift att stödja länsledningen, framförallt landshövdingen, i externa aktiviteter. Det kan exempelvis handla om planering och framtagande av talunderlag, omvärlds- och mediebevakning, skapa och underhålla kontaktnät och informationskanaler samt vara ett stöd för länsledningen i kontakter med media. Arbetet innebär även sekreterarskap i Länsstyrelsens ledningsgrupp och insynsråd samt att biträda länsledningen i praktiska göromål. Länsledningskoordinatorn kommer att delta i arbetet med att utveckla det strategiska kommunikationsarbetet på myndigheten samt fungera som presstöd inom organisationen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk utbildning inom journalistik- och/eller medie- och kommunikationsvetenskap. Även utbildning inom det statsvetenskapliga eller samhällsvetenskapliga området eller annan utbildningsbakgrund som Länsstyrelsen bedömer som likvärdig kan vara lämplig.
Som person är du självständig, drivande, strukturerad och lojal. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara lyhörd och trygg i din yrkesroll. Du har också förmåga att skapa och bevara goda relationer och är en duktig skribent med god stilistisk förmåga. Hög integritet och ett brett samhällsintresse är en förutsättning. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsogsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13