OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.
Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.
Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.
Länsstyrelsens enhet för förvaltning söker lönegarantihandläggare, vikariat 1 år
Vi behöver förstärka Enheten för förvaltning med en lönegarantihandläggare då en av våra handläggare ska gå på föräldraledighet. På enheten arbetar idag 17 medarbetare och den ingår i Avdelningen för rättsliga frågor med totalt drygt 100 medarbetare. Enheten hanterar cirka 80 ärendegrupper inom olika verksamhetsområden.
I din roll som lönegarantihandläggare kommer du att hantera ärenden inom området utbetalning av lönegaranti. Detta innebär att du kommer, självständigt och tillsammans med andra kollegor, att arbeta med ett stort ärendeflöde av ärenden. Rollen innebär tidvis mycket telefonkontakter med ingivare och andra intressenter. För att passa in i rollen så bör du ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, vara noggrann och tycka om att arbeta med siffror.
Du ska ha
• treårig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller samhällsvetenskap
• minst ett års erfarenhet av handläggning i offentlig verksamhet
• god kommunikations- och samarbetsförmåga
• förmåga att driva och ta ställning i frågor både självständigt och i samråd med andra
• hög integritet och personlig mognad
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö
Du ska vara
• lyhörd, prestigelös och hjälpsam
• van att arbeta med många ärenden snabbt och effektivt
• van vid att behöva prioritera
• van vid ett digitalt arbetssätt
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med löner eller van vid och tycker om att arbeta med siffror samt van vid att hantera stora mängder ekonomiska underlag.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Övrigt
Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm och det kommer att finnas möjligheter att delvis arbeta på annan plats än på kontoret.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.
Anställningsform:
Vikariat t o m 2023-12-31
Tillträde: Snarast
Ansökan
Ansök senast: 2022-03-01
Referensnummer: 112-6750-2022
Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktig hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.
Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.
Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Som anställd på Länsstyrelsen Stockholm kan du komma att bli en del av myndighetens krisledningsarbete. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36