OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kanslist/administratör som ska fungera som ett administrativt stöd till våra jurister. Det innebär bland annat att expediera beslut och hantera överlämnanden av ärenden till domstol. I rollen ingår även att sköta vissa registreringsrutiner och ansvara för enhetens delgivningsärenden. Arbetet är självständigt och till stor del av löpande karaktär. Det finns dock utrymme för att utveckla rollen mot mer organiserande uppgifter och andra administrativa uppgifter inom Rättsavdelningens övriga verksamheter.
Du ska ha
• utbildning på gymnasienivå
• flerårig erfarenhet av administrativt arbete
• god förmåga att organisera och ha en bra struktur i ditt arbete
• helhetssyn och förståelse för samband
• förmåga att prioritera
• vilja och förmåga till att bidra till en god arbetsmiljö
Du ska vara
• snabb, effektiv, noggrann, ordningsam och ansvarstagande
• serviceinriktad och hjälpsam
• van att använda IT-hjälpmedel och kunnig i office (i synnerhet i word, excel och outlook)
Det är meriterande om du har erfarenhet från statlig verksamhet, och om du arbetat i ärendehanteringssystemet Platina.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi kommer att lägga avgörande vikt vid dina personliga egenskaper.
Enheten för överklaganden och juridiskt stöd består av 26 jurister och två kanslister. Enheten ansvarar för överklaganden av kommunala beslut, huvudsakligen avseende plan- och bygglagen samt miljöbalken. I enheten ingår även den grupp med sakområdesansvariga jurister som ger konsultativt juridiskt stöd i ärenden, processer och projekt inom Länsstyrelsens verksamheter. Enheten ingår som en av fyra enheter i avdelningen för rättsliga frågor, som har drygt 100 medarbetare.
Ansökan
Ansök senast: 2018-09-09
Referensnummer: 112-36810-2018
Övrigt
Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36