OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen i Jönköpings län har till uppgift att se till att de beslut som tas av riksdag och regering blir verklighet och får så bra effekt som möjligt för Jönköpings län. Målet är att stärka länets konkurrenskraft och attraktivitet så att människor och företag ska trivas i länet.
Länsstyrelsens arbete leds av landshövdingen.
ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av att arbeta som informatör med inriktning mot webb och Länsstyrelsens digitala närvaro?
Du kommer vara placerad på informationsenheten. Enheten består av åtta medarbetare, som tillsammans arbetar med informationssamordning, kommunikationsplanering och rådgivning samt genomförande av olika kommunikationsinsatser och informationsprodukter.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha en tjänst som innebär att du arbetar som informatör för hela Länsstyrelsen, med alla arbetsuppgifter som en informationsenhet vanligtvis hanterar. En stor del av din tid kommer du att fokusera på arbete med Länsstyrelsen digitala närvaro.
Du ansvar för att driva och utveckla arbetet med externa webbplatsen, intranätet och sociala medier.
Du är webbadministratör för externa webbplatsen och intranätet. Det innebär att du stöttar, utbildar och ger support till webbredaktörerna som sitter utplacerade på olika enheter.
Du har en viktig roll i att bevaka och uppdatera Twitter, Instagram och övriga digitala kanaler där Länsstyrelsen är representerad.
Du kommer också att få stötta enheten i arbetet med omvärldsbevakning.
Andra arbetsuppgifter inom informationsenheten kan också bli aktuella.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom Media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person är du engagerad, serviceinriktad, har ett transparent arbetssätt och god förmåga att samarbeta. Du håller vad du lovar och får saker gjorda.
Vi ser också att du är drivande och självgående i dina arbetsuppgifter, och du söker gärna ny kunskap inom ditt område. Tekniskt intresse och nyfikenhet är en förutsättning.
Vi värdesätter att du ser möjligheter, är öppen för andras synsätt och arbetar lösningsfokuserat. Du kan fokusera på en sak i taget, men är bra på att se helheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har goda kunskaper i svenska, och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som har:
• erfarenhet från arbete med kommunikationsfrågor och du har tidigare arbetat med webb, webbpubliceringsverktyg och med sociala medier.
• kunskap om bildredigering anpassat för digitala kanaler.
• kunskap och förståelse inom tillgänglighetsfrågor.
Meriterande erfarenhet är:
• kunskap om UX (user experience), HTML och CSS.
• kunskap i SharePoint och Wordpress.
• kunskap om omvärldsbevakningsverktyg.
• kunskap om film och filmredigering anpassat för digitala kanal
ÖVRIGT
Länsstyrelsen i Jönköping är en arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla anställda.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000