OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen har fått ett utökat uppdrag med anledning av lag om särskilda begränsningar för att förhindra spridning av Covid-19, också kallad ”den tillfälliga Pandemilagen”. Uppdraget innebär tillsyn inom flera nya områden för Länsstyrelsen i syfte att minska smittspridningen i samhället genom information och rådgivning i första hand men även med förbud och restriktioner vid behov. Vi arbetar just nu med att bygga upp verksamheten, samtidigt som vi inlett tillsyn enligt det nya uppdraget.
För att klara vårt uppdrag söker vi nu ca 10 tillsynshandläggare för uppdrag i hela Stockholms län.
I arbetsuppgifterna ingår att utöva tillsyn över beslut fattade enligt Pandemilagen med tillhörande förordningar. Du kommer att, tillsammans med kollegor, planera, genomföra och dokumentera tillsynsbesök i offentliga miljöer, samt vid behov följa upp tillsynen. Arbetet innebär kontakter med verksamhetsutövare och privatpersoner.
I arbetet kan också stödhandläggning/stöduppföljning i administrativa datasystem komma att ingå. Arbetet kommer att utföras enligt schema och omfattar arbete på kvällar och helger såväl som på dagtid. Resor ingår i tjänsten. Arbetet bedrivs med hänsyn taget till rekommendationerna för att minska smittrisk. Skyddsutrustning kommer att tillhandahållas.
Du ska ha
• minst gymnasieexamen
• bemötandekompetens och ett serviceinriktat förhållningssätt, vilket bland annat märks genom att du vinner förtroende och är lyhörd och respektfull i samarbetet med dina kollegor och i mötet med externa aktörer
• erfarenhet av att arbeta med människor, gärna i serviceyrke
• kommunikativ förmåga som innebär att du kan uttrycka dig enkelt och pedagogiskt i tal och skrift
• god samarbetsförmåga och kunna planera, prioritera och genomföra arbetsuppgifter tillsammans med andra
• god förmåga att arbeta strukturerat med dokumentation och uppföljning
• B-körkort
• god vana vid att arbeta i olika administrativa IT-system
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö
Du bör ha minst två års arbetslivserfarenhet.
Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av tillsynsarbete gentemot verksamhetsutövare. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete vid länsstyrelse eller annan statlig myndighet.
Vi kommer att fästa avgörande vikt vid personliga egenskaper.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi tillämpar individuell lönesättning och tänker oss att en tillsynhandläggare har en lön på ca 30 000 kronor per månad.
Vårt kontor ligger centralt i Stockholm.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.
Om länsstyrelsen - standarstext läggs in i RM
Anställningsform: Visstid minst t o m 2021-07-31
Tillträde: Snarast
Ansök senast 2021-02-04
Referensnummer: 112- 3855-2021
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36