OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du registrator och har erfarenhet från offentlig verksamhet? Gillar du att samarbeta och arbeta i en verksamhet med många olika verksamhetsområden? Då kan detta vara en spännande utmaning för dig!
Som registrator på Länsstyrelsens enhet för diarium och arkiv, arbetar du med hantering av hela myndighetens ärendeflöde, vilket innefattar diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar, digitalisering, kvalitetsgranskning av registreringar, samt sekretessprövning och utlämning av handlingar till allmänheten.
Enhetens arbetssätt bygger på samarbete och kommunikation. I vårt utvecklings- och förbättringsarbete, som genomförs både i större och mindre grupper, tar vi fram och genomför förbättringar som utvecklar både myndighetens ärende- och dokumenthantering, samt enhetens och arbetsgruppens arbetsuppgifter. I rollen som registrator kommer du tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till övriga verksamheter i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt ha kontakter med allmänheten vid utlämnande av allmän handling. Vi är 18 medarbetare på enheten som är en av sex enheter vid avdelningen för rättsliga frågor.
Vi söker dig som är en strukturerad, noggrann och stresstålig person som kan hantera många uppgifter samtidigt. Du är nyfiken och har lätt att ta till dig information och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har lätt att samarbeta och kommunicera. Vidare tar du initiativ till att, tillsammans med dina registrators- och arkivkollegor, förbättra och utveckla enhetens arbetssätt för att möta allmänhetens behov och ge internt stöd till myndighetens övriga verksamheter.
Du ska ha
• minst gymnasieexamen
• erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet
• minst något års erfarenhet från offentlig verksamhet
• god kompetens i digitalt arbetssätt
• intresse och förmåga att bidra till trivsel och god arbetsmiljö, samt
• de egenskaper och beteenden som beskrivs i ovanstående stycke
Det är mycket meriterande med praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling och meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i ärende- och dokumenthantering till exempel för registratorer eller motsvarande. Det är dessutom meriterande om du har deltagit i utvecklingen av digitalt arbetssätt, har erfarenhet av diarieföring i Platina eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem och om du har kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Vi kommer att fästa avgörande vikt vid dina personliga egenskaper, likaväl som vi vill att du ska känna att vi är ett bra val för dig.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm och möjligheter finns att delvis arbeta på annan plats än kontoret.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.
Anställningsform: Vikariat t o m 2021-12-31
Startdatum: Snarast
Diarienummer: 112-16161-2021
Sista ansökningsdatum: 2021-04-11.
Vi planerar att genomföra intervjuer löpande från vecka 12.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36