OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.
Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.
Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.
Vi söker nu en medarbetare som ska fungera som ett administrativt stöd till våra jurister. Det innebär bland annat att expediera beslut och hantera överlämnanden av ärenden till domstol. I rollen ingår även att sköta vissa registreringsrutiner och ansvara för uppföljning av enhetens delgivningsärenden. Arbetsuppgifterna är till stor del av återkommande och löpande karaktär och ni är två administratöArer som samarbetar och tar gemensamt ansvar för utförandet. Vi söker dig som verkligen trivs med att ha ansvar för den löpande administrationen på enheten men du bör också vara öppen för att utveckla rollen i riktning mot att avlasta juristerna genom att ta över fler administrativa moment i ärendehanteringen.
Enheten består av ett tjugotal jurister och två administratörer och ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare. I avdelningen ingår även enheterna för diarium och arkiv, förvaltning, juridiskt verksamhetsstöd, stiftelsetillsyn samt tillsyn.
Du ska ha
• minst gymnasieexamen
• flerårig aktuell erfarenhet av administrativt arbete
• god förmåga att organisera och ha en bra struktur i ditt arbete
• helhetssyn och förståelse för samband
• förmåga att prioritera
• vilja och förmåga till att bidra till en god arbetsmiljö
Du ska vara
• effektiv, noggrann, ordningsam och ansvarstagande
• serviceinriktad och hjälpsam
• van att använda IT-hjälpmedel, inklusive ärendehanteringssystem
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete vid domstol eller annan statlig verksamhet.
Avgörande vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm med goda möjligheter till att utföra arbetet till viss del på distans.
Anställningsform: Tills vidare, provanställning tillämpas som regel
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast
Sista ansökningsdag: 2020-12-01
Referensnummer: 112- 66194-2020
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.
Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.
Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.
Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36