OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Vårt uppdrag är att bidra till goda resmöjligheter i länet genom att erbjuda en väl fungerande allmän kollektivtrafik samt särskild kollektivtrafik för de kommuner som gett oss i uppdrag att upphandla/utföra färdtjänst och skolresor.
Länstrafiken utför över 10 miljoner resor om året inom den allmänna kollektivtrafiken och vårt övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.
Är du vår nya kollega som bidrar med digital kompetens och förbättrar kundupplevelsen i våra digitala kanaler? Vill du vara med och bidra till ett hållbart Kronoberg samtidigt som du har jätteroligt på jobbet med trevliga kollegor?
Då kan detta vara jobbet för dig!
Länstrafiken Kronobergs marknads- och försäljningsavdelning söker nu en digital marknadsutvecklare som vill vara med och utveckla kollektivtrafiken i Kronobergs län.
ARBETSUPPGIFTER
Marknadsutvecklarens ansvar innebär i huvudsak att du ska jobba med utvecklingsprojekt inom marknad och försäljning med fokus på utveckling av våra digitala försäljningskanaler samt lojalitetsskapande insatser.
I tjänsten ingår en hel del projektledning som konkret innebär att du identifierar och analyserar kunddata och genomför utvecklingsåtgärder för att optimera försäljningen. Du driver även utvecklingen inom CRM-området och ser till att vårt nya CRM-system anpassas till verksamhetens förväntningar och behov.
I arbetsuppgifterna ingår också samverkan med våra grannlän samt nationella nätverk.
Du kommer att ingå i ett marknadsteam som arbetar med allt ifrån kommunikationsfrågor på operativ och strategisk nivå till försäljningsstrategisk utveckling. Du blir en nyckelperson när det gäller att nå våra högt uppsatta mål kring kundnöjdhet och resandeutveckling.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen så ser vi gärna att du är ansvarstagande, kundfokuserad, analytisk och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta egna initiativ och föredrar ett strukturerat arbetssätt.
Du har en god social kompetens, trivs i en roll där utveckling och digitalisering är i fokus samt har en förmåga att skapa goda relationer
Du är driven, handlingskraftig och får saker att hända.
Formella kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en utbildning inom försäljning/marknadsföring på högskolenivå eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• har minst 3 års erfarenhet av arbete med digitala marknadsförings- och försäljningskanaler samt projektledning
• har erfarenhet av att jobba med CRM-system och att analysera kunddata
• har erfarenhet av att arbeta med digitala analysverktyg såsom Google Analytics
• behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift
Har du en god teknisk förståelse och har arbetat med kravställning relaterat till
CRM-system är det meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.