OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och engagerad Marknadsförare med digital kompetens som älskar att förbättra och utveckla kundupplevelserna i digitala kanaler? Brinner du för att arbeta med och bidra till ett hållbart samhälle? Då har Länstrafiken Kronoberg tjänsten för dig!
Om tjänsten
Länstrafiken Kronoberg har en nyinrättad tjänst som Digital Marknadsförare i en stabil organisation där man får vara med och utforska och forma framtidens digitala försäljningskanaler inom Länstrafiken.
Marknadsutvecklarens ansvar innebär i huvudsak att arbeta med utvecklingsprojekt inom marknad och försäljning med fokus på utveckling digitala försäljningskanaler samt lojalitetsskapande insatser. I tjänsten ingår en hel del projektledning som konkret innebär att du identifierar och analyserar kunddata och genomför utvecklingsåtgärder för att optimera försäljningen. Du driver även utvecklingen inom CRM-området och ser till att vårt nya CRM-system anpassas till verksamhetens förväntningar och behov. I arbetsuppgifterna ingår också samverkan med Kronobergs grannlän samt nationella nätverk.
Du kommer att ingå i ett marknadsteam som arbetar med allt ifrån kommunikationsfrågor på operativ och strategisk nivå till försäljningsstrategisk utveckling. Du blir en nyckelperson när det gäller att nå våra högt uppsatta mål kring kundnöjdhet och resandeutveckling. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka din arbetssituation så som flexibla arbetstider och möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
Om dig
För att lyckas i rollen så ser vi gärna att du är ansvarstagande, kundfokuserad, analytisk och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta egna initiativ och föredrar ett strukturerat arbetssätt.
Du har en god social kompetens, trivs i en roll där utveckling och digitalisering är i fokus samt har en förmåga att skapa goda relationer. Du är driven, handlingskraftig och får saker att hända.
Viktigt för tjänsten är
• utbildning inom försäljning/marknadsföring på högskolenivå eller erfarenhet som bedöms som likvärdig.
• minst 2 års erfarenhet av arbete med digitala marknadsförings- och försäljningskanaler samt projektledning.
• erfarenhet av arbete med CRM-system och att analyser av kunddata.
• erfarenhet av arbete med digitala analysverktyg såsom Google Analytics
• svenska och engelska väl i tal och skrift.
Har du en god teknisk förståelse och har arbetat med kravställning relaterat till CRM-system är det meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Länstrafiken Kronoberg
Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Länstrafikens uppdrag är att bidra till ett hållbart Kronoberg genom att erbjuda en väl fungerande och attraktiv kollektivtrafik. Länstrafikens övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.
Länstrafiken i Kronoberg erbjuder
• Möjlighet till kompetensutveckling inom sitt arbetsområde.
• Friskvårdsbidrag
• Trevliga lokaler centralt i Växjö med närhet till goda kommunikationer.
• Möjlighet till delvis arbete hemifrån.
• Arbetstider med flexramar vilket innebär stora möjligheter till flexibla arbetstider
• Möjlighet att styra och planera arbetsdagar själv.
• Tillgång till företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Detta är en rekrytering med samarbete mellan Länstrafiken Kronoberg och Adecco.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med start efter överenskommelse.
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Carina Falck carina.falck@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147