OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en av oss som ger stöd till Sveriges lantmäterimyndigheter? Lantmäterimyndigheternas handläggningsprocess innehåller bl a att undersöka förutsätt¬ningar för fastighetsbildning, som fastighetsutredningar och fält¬arbete, samt beskriva fattade beslut registrering av resultatet (uppdatering av text och karta). Vår enhet, Stöd och rådgivning, finns på Lantmäteriets huvudkontor i Gävle. I Gävle finns stora möjligheter för spännande utveckling för dig som arbetar inom fastigheter och geogra¬fisk information. Arbetsuppgifter: Inom vår enhet i Gävle arbetar vi med målet att ge ett effektivt stöd för att lantmäteri¬myndigheterna runt om i landet ska kunna genomföra lantmäteriförrättningar. Det gör vi främst genom att förbättra det handlägg¬ningssystem som stödjer processen, skriva hand¬ledningar, ge utbildningar och upprätthålla supportfunktion. Ibland jobbar vi enskilt men vanligen är vi i mindre grupper där arbetet ofta genomförs i projektform. Önskvärda kvalifikationer: Vi är intresserade av såväl erfarna som nyutexaminerade personer. Du bör ha Civilingenjörsexamen inom lantmäteri eller annan lämplig högskoleutbildning. Annan lantmäteriinriktad utbildning kan också vara en bra bakgrund om den kombineras med lämplig praktisk erfarenhet inom fastigheter och fastighetsbildning. Vi vill också att du har lätt att skriva och passar i en lärarroll.