Lantmäteriadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.

Samhällsbyggnad Gävle arbetar för att erbjuda en långsiktigt hållbar livsmiljö i Gävle kommun. Det gör vi genom att planera, genomföra och förvalta. Vi är en viktig kugge i Gävles samhällsutveckling och vår verksamhet är en del av vardagen för alla.

Den kommunala lantmäterimyndigheten (KLM) tillhör avdelningen för Lantmäteri och Geografisk information med ansvar bland annat för lantmäteri-, kart-, mät- och GIS-frågor. Verksamhetsområdet utgörs av Gävle kommun, det vill säga en spännande blandning av stad, landsbygd och skärgård. Lantmäterimyndigheten ansvarar för lantmäteriförrättningar och fastighetsregistret och har en viktig roll i samhällsbyggnadsprocessen. Vi försöker utveckla formerna för samarbete både inom förvaltningen och med andra som berörs. På lantmäterimyndigheten handläggs mellan 100 och 150 lantmäteriförrättningar varje år.

ARBETSUPPGIFTER
Som lantmäteriadministratör har du en viktig roll och du deltar i många olika moment, från det att ansökan om lantmäteriförrättning kommer in fram tills ärendet är helt avslutat och resultatet infört i fastighetsregistret. Arbetsuppgifterna består bland annat av diarieföring, fakturering, kontroll och komplettering av inskickade lantmäterihandlingar och akter, karthantering, uppbyggnad av det digitala förrättningsarkivet, arkivering, utskick av handlingar, föra statistik och utföra uppföljningar. En annan viktig arbetsuppgift är information till och kontakt med fastighetsägare och andra kunder. Vissa arbetsuppgifter berör hela avdelningen, men det är inom lantmäterimyndigheten som tyngdpunkten av tjänsten ligger. Dessutom kan även andra arbetsuppgifter ingå, delvis beroende på din egen bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs gymnasiekompetens. Utbildning eller erfarenhet av lantmäterifrågor eller annat arbete inom fastighetsområdet är meriterande. Du måste vara noggrann och ha intresse och engagemang för lantmäteri- och kartfrågor. Det är viktigt att du är flexibel, stresstålig och har god samarbetsförmåga eftersom du kommer att arbeta med många olika ärenden som har olika handläggare. Du ska vara serviceinriktad och ha förmågan att skapa förtroendefulla relationer med såväl kunder som arbetskamrater.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Jacobsson
026-17 83 25
Miljöchef Eva Brännlund
026-17 96 13
Naturvetarna/Akademiker Alliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Planchef Petter Jonegård
026-17 83 32
Miljöutredare Maria Höjer
026-17 96 22
Gatu- och Parkchef Karl Blad
026-17 84 41
Vision Maria Johansson
026 - 17 82 19
Bygglovschef Åsa A Larsson
026-17 89 65
Sveriges Arkitekter Josef Wårdsäter
026-17 96 18

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Samhällsbyggnad Gävle Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, upphör: Provanställning kan förekomma.
  • Publicerat: 6 maj 2014

Besöksadress

Drottninggatan 22 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024