OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla rollen som lantmäteriadministratör och är pusselbiten som vi saknar.
Lantmäteriavdelningen har en nyckelroll i hela samhällsbyggnadsprocessen som just nu är inne i en intressant digitaliseringsfas. Vi har ett gott arbetsklimat och en god gemenskap. Lantmäteriavdelningen med sina 25 medarbetare är en del av miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för att planera den fysiska miljön i kommunen och arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri och geografisk information. I förvaltningens ansvar ingår också att ge tillstånd och bedriva tillsyn i syfte att skydda hälsa och miljö. Vi drivs i vårt arbete av en vilja att bidra till utveckling, såväl våra kollegors som dem vi är till för samhället och medborgarna.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som lantmäteriadministratör kommer du att utföra olika moment i förrättningshandläggningen. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är ärendeadministration, beredning av ärenden, digital arkivering, fakturering, viss rådgivning och annan administration och service kopplat till lantmäteriavdelningen. Det innebär även kundkontakter och dina arbetsuppgifter kan variera mellan olika förrättningar. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra förrättningslantmätare, mätningsingenjörer och övriga medarbetare. Vi hjälper och stöttar varandra i vårt arbete.
Arbetet är utvecklande och variationsrikt och kommer att innebära stora möjligheter att vara med och utforma tjänsten. Du kommer att arbeta med och utveckla, strukturera och underhålla rutiner samt dokumenthantering för olika moment på avdelningen. Du får ta stort eget ansvar och arbeta tillsammans med flera erfarna medarbetare.
Du är viktig och därför får du mer än ett gott arbetsklimat när du arbetar hos oss. Du kommer också ges möjlighet att stärka din egen kunskapsbas genom att delta i kurser och branschkonferenser.
Givetvis bidrar du dessutom aktivt till vårt goda samarbetsklimat och vår gemensamma kompetensuppbyggnad genom att dela med dig av dina kunskaper.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som exempelvis förrättningsassistent, juridisk assistent, mäklarassistent eller annan utbildning inom lantmäteri, fastighetsrätt eller liknande kompetens inom arbetsområdet. Vi vill att du har grundläggande kunskaper i offentlig rätt. Du har arbetslivserfarenhet från det fastighetsrättsliga området, samhällsbyggnadsprocessen eller av liknande kvalificerade administrativa arbetsuppgifter inom myndighet eller annan offentlig förvaltning.
Arbetet kräver god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet samt att du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. God erfarenhet av tekniska och digitala verktyg som till exempel Trossen (handläggningssystem), kartsystem, ByggR med flera är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som lantmäteriadministratör är det viktigt att du är noggrann, strukturerad, prestigelös och att du har god förmåga att effektivt prioritera ditt arbete. Du är van vid att ta eget ansvar, självständigt initiera dina arbetsuppgifter och strävar efter att uppnå ett gott resultat.
I tjänsten är det även viktigt att du är serviceinriktad med en vilja och förmåga att hjälpa andra. Vidare så behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt där du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.
ÖVRIGT
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att planera den fysiska miljön i kommunen och arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri och geografisk information. Vi ansvarar också för att ge tillstånd och bedriva tillsyn i syfte att skydda hälsa och miljö. Vi drivs i vårt arbete av en vilja att bidra till utveckling, såväl våra kollegors som dem vi är till för samhället och medborgarna.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.