OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som Lantmäterichef i vår nya lantmäteriverksamhet? Vi söker dig som har hög kompetens inom fastighetsbildning och som ledare har förmågan att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Regeringen har beviljat vår ansökan och from den 1 januari 2023 planeras verksamheten starta.
Detta är en helt nyinrättad tjänst och vi söker dig som både är en lagspelare som gillar många kontaktytor och som naturligt är ledaren i gruppen och kan kommunicera riktning och fatta rätt beslut. Är det du? Tveka inte att söka denna unika tjänst nu! Vi vill tillsätta tjänsten i vår så att du kan vara med och förbereda arbetet.
Som vår nye Lantmäterichef får du nu initialt tillsammans med oss bygga det team som kommer utgöra den nya myndigheten. Vi ska skapa ett team av cirka åtta medarbetare och vi kommer att organiseras som en särskild enhet inom Stadsbyggnadsförvaltningen under Stadsbyggnadsnämnden. Våra lokaler är centralt belägna med bara några minuter från Resecentrum i Eskilstuna. Vi erbjuder möjligheten att kunna arbeta hemifrån med vissa delar av arbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Inom enheten präglas ditt arbete inte bara av arbetet i ditt team utan också av samarbete med övriga avdelningar. Exempelvis kommer mycket samarbete ske med Geodata-, Bygglovs- och Planavdelningarna. Vi jobbar alla mycket med digitalisering där vi effektiviserar arbetsprocesser och automatiserar där möjlighet finns. Allt arbete sker med fokus på att ge våra kommuninvånare hög service och professionellt bemötande. Detta blir du en del av.
Som Lantmäterichef har du ett övergripande ansvar för Lantmäterimyndighetens verksamhet. Du ansvarar för följande delar:
• Stöd åt förrättningslantmätarna genom att bidra med din erfarenhet och kunskap i deras handläggning. Du handlägger även egna ärenden och är operativ i verksamheten.
• Planering och uppföljning av enhetens ekonomi (budgetansvar) och personal där både personal- och arbetsmiljöansvar ingår.
• Ansvar för att driva, utveckla och bidra till att ständigt förbättra de processer som Lantmäterienheten bedriver.
• Företräda verksamheten och bidra till en effektiv stadsbyggnadsprocess.
• Företräda myndigheten i kontakter med den statliga lantmäterimyndigheten och övriga kommunala lantmäterimyndigheter samt möjligheter att aktivt delta i nationella nätverk inom fackområdet.
Den nya enheten har i uppdrag att ge råd och information till allmänheten, företag och andra verksamheter i kommunen. När enheten är komplett kommer bland annat både juniora förrättningslantmätare och mer seniora lantmäteriingenjörer att ingå.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• Högskoleutbildning inriktning mot fastighetsbildning eller juridik med fastighetsrättslig kompetens, alternativt högre utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av fastighetsbildning, exempelvis som förrättningslantmätare.
• B-körkort
Det är starkt meriterande om du har arbetat som ledare eller chef i tidigare liknande roll, gärna för en mindre grupp med självständiga medarbetare. Vi bedömer det också meriterande med erfarenhet från både statliga och kommunala lantmäterimyndigheter.
Då du i din roll kan komma att hamna i jävssituationer mellan exempelvis exploateringsintressen och politiska beslut så söker vi dig som står stark när det blåser och kan vidmakthålla integritet och oväld.
Som person har du lätt för att skapa relationer och kan motivera och engagera medarbetare. Du har ett coachande ledarskap och skapar ett positivt arbetsklimat i gruppen genom att vara lyhörd och prestigelös. Din förmåga att leda verksamheten mot uppsatta mål samt att fatta väl underbyggda beslut värdesätts och kommer vara en viktig faktor. Andra personliga kompetenser du behöver ha är att ha en god struktur och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi tror att du har ett stort intresse av fastighetsrättsliga frågor och liksom vi, är du intresserad av att arbeta vidare med kvalitet och god service. Du är utvecklingsinriktad och delar gärna med dig av dina kunskaper.
Ansök gärna så snart som möjligt och senast den 20 mars Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Stadsbyggnadsförvaltningen är en viktig del i tillväxtarbetet. Förvaltningen planerar, projekterar och bygger samt ansvarar för drift och underhåll av den offentliga miljön i Eskilstuna. Vi är cirka 200 anställda.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.