OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Livsmiljö Gävles knappt 500 medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser till kropp och själ. Vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och
utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser!
Lantmäterimyndigheten i Gävle kommun är en självständig myndighet som organisatoriskt tillhör avdelningen Lantmäteri och geografisk information på Livsmiljö Gävle. Lantmäterimyndigheten ansvarar för fastighetsbildning, fastighetsregistrering och den officiella registerkartan samt har en viktig roll i samhällsbyggnadsprocessen. Verksamhetsområdet utgörs av hela Gävle kommun, det vill säga en spännande blandning av stad, landsbygd och skärgård. På lantmäterimyndigheten handläggs ca 150 lantmäteriförrättningar varje år.
ARBETSUPPGIFTER
Kom och prova på att arbeta på en kommunal lantmäterimyndighet!
Som lantmäterihandläggare hos oss ansvarar du för att upprätta fastighetsförteckningar och värdeintyg samt att kontrollera och registrera överenskommelser enligt anläggningslagen.
Du har också en viktig roll i många olika moment i lantmäteriförrättningar, från det att ansökan om lantmäteriförrättning kommer in fram tills ärendet är avslutat och arkiverat. Arbetsuppgifterna består bland annat av diarieföring, scanning, fakturering, utskick av handlingar, arkivering och en del förstadagsåtgärder i lantmäteriförrättningar (tex begäran av komplettering, behörighetskontroller, kontrollera avtalsservitut).
En annan mycket viktig arbetsuppgift är rådgivning och service till fastighetsägare och andra kunder, både via e-post och telefon. Även en del övrig fakturahantering, ekonomiuppföljning och administration ingår i tjänsten. Andra uppgifter som kan bli aktuella är att utföra fastighetsutredningar och granska lantmäteriakter inför digital arkivering.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole/universitets-examen eller motsvarande erfarenhet av lantmäterifrågor eller annat arbete inom fastighetsområdet. Även du som är helt nyutbildad är välkommen med din ansökan. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Trossen, Geosecma och med arkivforskning.
Som person har du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt.
Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.
Att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt är viktigt för att lyckas i tjänsten. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.
Kommunikation i skrift är en stor del av tjänsten och du skriver tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen.
Ditt arbetssätt präglas av att du följer instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt håller tidsplaner.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.