Lantmäterihandläggare

Lantmäterihandläggare

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser.

Lantmäterimyndigheten i Gävle kommun är en självständig myndighet som organisatoriskt tillhör verksamheten Plan och Bygg på Livsmiljö Gävle. Lantmäterimyndigheten ansvarar för fastighetsbildning, fastighetsregistrering och den officiella registerkartan samt har en viktig roll i samhällsbyggnadsprocessen. Verksamhetsområdet utgörs av hela Gävle kommun, det vill säga en spännande blandning av stad, landsbygd och skärgård. På lantmäterimyndigheten handläggs ca 150 lantmäteriförrättningar varje år.

ARBETSUPPGIFTER
Har du ett intresse och engagemang för fastighetsjuridiska frågor och service? Du är dessutom en noggrann och strukturerad person som uppskattar ett varierat arbete. Bra! Då kan du vara den vi söker. Kom och sätt Gävle på kartan tillsammans med oss!

Som lantmäterihandläggare hos oss har du en roll som handläggare, registrator och administratör.

Du ansvarar för att upprätta fastighetsförteckningar och att handlägga överenskommelser enligt anläggningslagen. Det kan också bli aktuellt att upprätta värdeintyg och utföra fastighetsutredningar.

Du har också en viktig roll i många olika moment i lantmäteriförrättningar, från det att ansökan om lantmäteriförrättning kommer in fram tills ärendet är avslutat och arkiverat. Arbetsuppgifterna består bland annat av posthantering, diarieföring, fakturering, utskick av handlingar, delgivning, arkivering och en del förstadagsåtgärder i lantmäteriförrättningar.

En annan mycket viktig arbetsuppgift är rådgivning och service till fastighetsägare och andra kunder, både via e-post och telefon. Även en del övrig fakturahantering, ekonomiuppföljning och administration ingår i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom fastighetsjuridik. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet samt om du har erfarenhet av Trossen och/eller Geosecma eller annat kartprogram.

Som person har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Ditt arbetssätt präglas av att du följer instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat.

För att lyckas i tjänsten så behöver du ha lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du har en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.

Kommunikation i skrift är en stor del av tjänsten och du skriver tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Livsmiljö Gävle
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024