OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriverket söker en registrator med placering inom arkiv- och registratorsfunktionen som för närvarande består av tio medarbetare varav fyra är registratorer. Funktionens arbete styrs främst av offentlighetslagstiftningen men även av Lantmäteriets arkivstrategi. Arkivstrategin är ett led för att uppnå Lantmäteriets strategiska mål att ha en viktig roll när det gäller att bygga den framtida e-förvalttningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: . hantera inkomna och upprättade handlingar till/från myndigheten, vilket bl a innebär postöppning av såväl "vanlig" post som e-post samt ansvara för inkomna fax på myndighetens officiella faxnummer. . registrera ärenden i ärendehanteringssystemet ÄHS . lämna ut allmänna handlingar bl a uttag ur fastighetsregistret enligt offentlighetsprincipen samt utredning efter prövning av delar ur pantbrevsregistret. samordna sökningar i personregister enligt personuppgiftslagen . ge råd till enheter avseende diarieföring och diariesystem. Även delta i: . utveckling och medverkan i arbetet med digital dokumenthantering och e-tjänsteutbud . framtagande av beslutsunderlag för hur dokument skall styras från registrering till arkivering . utveckling och medverkan i controllerverksamhet som innebär att registrator ständigt följer upp myndighetens ärendehantering i syfte att effektivisera denna. Önskvärda kvalifikationer: . kunskap om de rättsliga villkor som påverkar registrators arbete . kunskap inom modern dokument- och ärendehantering, gärna med inriktning mot digital dokumentstyrning samt e-förvaltning . initiativkraft och förmåga att kommunicera och samarbeta . noggrannhet och lyhördhet.