Lärarassistent/elevstödjare

Lärarassistent/elevstödjare

Arbetsbeskrivning

Pops Academy består av tre grundskolor från årskurs 4 till 9. Skolorna delar filosofin att musik och kreativitet ger goda förutsättningar för lärande och utveckling. Musik, sång och dans kombineras med kvalitativ undervisning, studiero och tydliga strukturer. Pops Academy finns i Stockholm, Umeå och Örebro och är en del av AcadeMedias grundskolor.

Lärarassistent/ Elevstödjare

Arbetsuppgifter

Som lärarassistent/Elevstödjare är du en viktig del i arbetet med att alla elever ska lyckas i skolan. Du är ett stöd i skolan, både för lärarna och för eleverna. Du kan till exempel vara ett stöd för elever i en särskild undervisningsgrupp, för elever i övergångar mellan lektioner, i klassrum och på raster, samt som vikarie för lärare. Du kan också förbereda praktiska moment eller material inför lektioner. Som lärarassistent blir du en del av det pedagogiska sammanhanget och skapar förutsättningar för att elever ska lyckas.

Du möter elever både i och utanför klassrummet och har en viktig roll för deras sociala tillvaro. Du arbetar nära skolans lagledare, lärare och övrig personal på skolan för att skapa en trygg och tillgänglig lärmiljö som leder till ökad trivsel och måluppfyllelse för eleverna.

I tjänsten ingår att, vikariera för lärare under skoldagen, då behöver man framförallt kunna hantera, bemöta och samtala med eleverna med olika behov på ett bra och pedagogiskt sätt. På skolan kommer du främst bedriva undervisning där du följer ordinarie lärares lektionsplanering, men det kommer även finnas andra arbetsuppgifter, så som resurs i klassrum och på rast, samt följa med på friluftsdagar m.m.

I tjänsten ingår även att under eftermiddagstid arbeta inom skolans fritidsklubb, som är öppen till kl. 17 samt att under loven utforma och leda lovaktiviteter såsom utflykter, grillning samt studiebesök.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är utbildad lärarassistent eller barnskötare. Alternativt att du har annan likvärdig utbildning. Vi ser även att du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar.

Du är flexibel och kan lätt ändra om din dag allt utifrån elevers och lärares behov. Vi ser även att du har förmåga att ta egna initiativ utifrån uppkomna behov, samt tar ansvar för fritidsklubben. Du är relationsskapande och samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll.

Vi ser gärna att du har en tydlig struktur i ditt arbete och erfarenhet av att arbeta med ett lågaffektivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du har ett gott ledarskap och är trygg i att möta elever i olika situationer.

Om skolan

En kreativ skola som eleverna längtar till varje dag!

När vi säger att musiken genomsyrar hela verksamheten syftar vi inte bara på undervisningen i just musik och dans. På Pops Academy använder vi kreativitet som pedagogiskt verktyg i alla skolämnen. Det kan handla om att i matematiken koppla bråkräkning till olika taktarter eller att i svenskämnet göra filmer och musik av subjekt och predikat. Vi gör det för att vi vet att inlärningsprocessen blir djupare förankrad när den kopplas till olika sinnen och för att elevernas inlärning kräver balans. Den balansen når vi genom att kombinera traditionella metoder med kreativt nytänkande.

Om tjänsten

Sysselsättningsgrad: 60-100%

Antal tjänster: 1-2

Tillträde: den 23 november eller enligt överenskommelse

Lön: månadslön

Tjänst: tillsvidare med provanställning om 6 månader.

Kontakt

Joanna Forslund (rektor)

joanna.forslund@popsacademy.se 08 525 222 60, 076- 114 64 81

Gabriella Groth (biträdande rektor)

gabriella.groth@popsacademy.se 08 522 990 60, 076- 114 96 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pops Academy
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Löjtnantsgatan 25
Stockholm

Postadress

Stenbocksgatan 4
Stockholm, 11430

Liknande jobb


Lärarassistent till Teknikum

Lärarassistent till Teknikum

20 december 2024

Pedagogisk resurs till VindelnVux

20 december 2024