OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Vinsta grundskola består av två enheter, Östra och Västra och ligger i Vällingby i västra Stockholm.
Skolan är en kommunal F-9 skola med ca 1100 elever fördelade med årskurserna F-5 på Östra och 4-9 på Västra. Vi är organisatoriskt indelade i stadier vilka leds av biträdande rektorer. Skolan har hälsa och digitalisering som två fokusområden sedan några år tillbaka. Dessa är under ständig utveckling för att på bästa sätt bidra till en ökad måluppfyllelse. Är du en person som är strukturerad, relationsfokuserad och älskar ditt jobb, då är du helt rätt person för oss och vi för dig! Vinsta grundskola är lätt att ta sig till både med bil och kollektivt och ligger nära flera stora grönområden.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har ett tydligt pedagogiskt ledarskap. Genom ditt pedagogiska ledarskap vill vi att du skapar goda relationer med elever, personal och vårdnadshavare.
Tjänsten innebär undervisning i vår särskilda undervisningsgrupp Kompassen där du blir en av tre lärare. Undervisningen är för elever i årskurs 4-9 i ämnena SO och engelska. I uppdraget ingår även mentorskap får några av eleverna. I kompassen är grupperna små och det finns resurser tillgängliga. Undervisningen är individualiserad och varje elev har sitt egna schema och sina anpassningar.
Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig lärare. Vi har behov av vikarie hela nästa läsår med start i augusti.
Kvalifikationer
Vi söker dig med behörighet i SO och engelska för grundskolan. Utbildning om och erfarenhet av anpassning av undervisningen för barn i behov av stöd är meriterande.
Vi söker dig som skapar goda relationer med eleverna och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i särskild undervisningsgrupp.
Övrigt
Tjänsten är på heltid under läsåret 2022/2023.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.