OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.
Inom barn- och utbildningsförvaltningen har vi påbörjat ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform för alla våra skolformer. Barn och elever i Huddinges förskolor och skolor ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat.
Barn- och utbildningsförvaltningen har engagerade medarbetare, som på olika sätt uppmuntras att dela med sig av goda idéer och arbetssätt till andra. På detta sätt bidrar våra medarbetare till att den pedagogiska verksamheten utvecklas och att vi får en trivsam arbetsmiljö.
Vikariat, heltid från och med 2015-04-13 - 2016-06-15
Om enheten
Fullersta rektorsområde är en F-9 skolan med 950 elever i fyra olika skolhus.
Stenmoskolan är en egen enhet, F -3 med 215 elever, samt skolbarnsomsorg. På skolan finns ca 25 medarbetare uppdelade på 8 klasser. Skolan ligger i ett naturskönt villaområde med gångavstånd från Huddinge centrum.
-
Om arbetet
Vi söker dig som vill arbeta i ett F-3 perspektiv. Tjänsten är ett vikariat på 100% med möjlighet till förlängning.
Din profil
Du är behörig i de lägre årskurserna med goda ämneskunskaper framförallt i svenska och matematik.
Vi söker dig som har:
ett positivt inkluderande förhållningssätt .
goda IT-kunskaper.
intresse för utveckling och forskning.
god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i arbetslag.
en tydlig ledareroll bland barn och elever.
tilltro till och arbetar för att alla kan nå framgång och har höga förväntningar på alla elever.
varierat arbetssätt och utgår ifrån varje elevs tänkande och kunnande utifrån formativ bedömning.
tydliga mål med det du gör och klargör mål och kriterier på ett sätt som eleverna förstår.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons