OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Al-Salamahskolan grundades hösten 1996 och har sedan dess fokuserat på en kulturprofil som ger eleverna möjlighet att fördjupa sig inom bild, litteratur och teater.
Skolan har engagerade lärare på alla stadier, som tillsammans med eleverna skapar en positiv atmosfär. År 1997 ökade elevantalet från 160 till 270 elever, och klasstorlekarna varierar mellan 18 och 23 elever per klass. Skolan har även särskilda små undervisningsgrupper på alla stadier, där elever med olika inlärningssvårigheter får anpassad undervisning. Skolhälsovård erbjuds också.
Inom vårt rektorsområde strävar vi efter att skapa förutsättningar för barnen att utveckla en personlig identitet samt en stark etnisk och kulturell medvetenhet.
Oavsett vilken intresseriktning vi framhåller är grundregeln för vår skola att basfärdigheterna – skriva, läsa och räkna – utgör de viktigaste ingredienserna i vår undervisning.
Vi har en språklig profil och arbetar med Bornholsmodellen och ASL. Det är av stor vikt för oss att våra pedagoger är engagerade och stödjande i elevernas lärprocesser för att skapa delaktighet, trygghet och trivsel. Dessutom är det nödvändigt att våra pedagoger håller sig uppdaterade inom forskning och utvidgar sina kunskaper med ett perspektiv på svenska som andraspråk. Vårt mål är att ständigt utveckla våra metoder och kunskaper för att eleverna ska lämna skolan med god måluppfyllelse. Vi söker lärare till Al-Salamahskolan för undervisning i F-3. Du kommer att arbeta i ett team med ytterligare fyra lärare, där ni kompletterar varandra baserat på era behörigheter. Vi värdesätter ett inkluderande förhållningssätt och flexibilitet utifrån elevernas lärandesituation. Vi söker dig som vill vara med och driva och utveckla vår organisation. Om du har kunskaper om genrepedagogik är det en stor fördel.