OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett jobb med plats för växtkraft
Vill du arbeta för att alla elever ska få en möjlighet att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt lära för livet? Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? Till Aspås skola behöver vi nu en lärare i fritidshemmen alternativt fritidspedagog, sök till oss och gör skillnad på riktigt!
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år och är en av de mest barnrika kommunerna i Norrland. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 18 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem och förskola samt kost och lokalvård. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen.
På Aspås skola går ca 100 elever i åk F-6 där 60 barn är inskriven på fritidshemmet. Vi arbetar i nära samarbete på skolan för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Skolan ligger nära naturen med en rik utemiljö. Vi lägger stor vikt vid arbetet kring trygghet och trivsel där värdegrundsarbetet är högt prioriterat. Fritidshem- och skolutveckling är en stor del av skolans gemensamma arbete för att nå bättre kunskapsresultat.
En dag som Lärare
Tjänsten ingår i arbetslag F-6 där fritids och klasslärare samverkar och har ett gemensamt ansvar för eleverna under hela dagen. Huvuduppgiften i arbetet är på fritids och som resurs/undervisning i skolan.
Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling så att de fungerar socialt i samhället.
Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer.
För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete.
Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet.
Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem alternativt fritidspedagog.
Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera den pedagogiska verksamheten på fritidshemmet tillsammans med dina kollegor. Rollen kräver att du har god insikt i fritidshemmets utveckling. Vi lägger stor vikt vid om du har erfarenhet att arbeta med ”Frippar” som ett pedagogiskt dokument för planering, genomförande och utveckling. Även att du är väl förtrogen med fritids och skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av NPF-säkrad undervisning.
Vidare ser vi det som en självklarhet att du står för skolans värdegrund.
Vi vill att du ska vara öppen för nya idéer och tankar i att möjliggöra undervisning utifrån olika sätt. Viktigt är att du gillar utmaningar och att du har modet att prova nya vägar. Du ska ha lätt för att samarbeta.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde omgående
Sista ansökningsdatum 2023-10-22.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.