OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Mariedalsskolan är en skola med elever i grundskolans årskurs F-3 samt att vi delar lokaler och skolgård med grundsärskolan. På skolan går ca 250 elever och 50 personal. Skolan ligger i centrala Varberg och det är promenadavstånd till torget och havet.
Denna tjänst riktar sig mot att arbeta som lärare och att utveckla SvA undervisningen på skolan.
Skolan är uppdelad i arbetslag som är kopplade till varje årskurs men man har även en tillhörighet i det stadie man arbetar.
Fokus i det kollegiala lärandet är kopplat till vår utvecklingsplan. Under de senaste åren har vi jobbat med språkutvecklande undervisning och strukturer och mötesformer för elevhälsoarbete, arbetslagsmöte samt kollegialt och kollaborativt lärande.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår det i huvudsak att arbeta som lärare men även ett riktat fokus mot SvA. Din uppgift i SvA kommer att innebära att du får ett övergripande ansvar att vara ett stöd i SvA arbetet på skolan.
Du kommer ingå i ett arbetslag där ni arbetar med samplanering vilket innebär att ni tillsammans med lärare från din årskurs planerar delar av den pedagogiska verksamheten. Det handlar också om att se samordningsvinster i planeringsarbetet och använda lärargruppen som en resurs för hela årskursen.
Arbetssättet är kollaborativt där lärare kollegialt och systematiskt analyserar undervisningen, utvecklar gemensam kunskap och tar ansvar för att formera undervisningen framåt utifrån elevers behov för lärande.
Din undervisning har ett tydligt språkutvecklande arbetssätt, vilket innebär att du gör strategiska val för kunskap och lärande.
I ditt pedagogiska ledarskap i klassrummet har du förmåga att strukturera ditt arbete och är lyhörd för elevers kunskapsutveckling och behov av stöd. Du formar en differentierad undervisning så att elever inom NPF möts av ett inkluderande arbetssätt och ges lika förutsättningar för kunskap och lärande.
Förskole- och grundskoleförvaltningen ger kommungemensamma kompetensutvecklande insatser under läsåren. Innehållet och formen för kompetensutvecklingsinsatserna tar utgångspunkt i förskole- och grundskoleförvaltningen verksamhetsplan, skolornas lokala utvecklingsplaner och identifierade behov som framkommer i det systematiska kvalitetsarbetet.
Du är lösningsfokuserad och har en god förmåga att kommunicera med både elever, arbetskamrater och vårdnadshavare.
KVALIFIKATIONER
Behörighet att undervisa i åk F-3, SvA
Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation.
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Om du erbjuds anställning inom förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.